اعتراض سیاهپوستان برزیلی نسبت به نژادپرستی و خشونت پلیس

به گزارش افق بسطام، سیاهپوستان برزیلی روز پنجشنبه در اعتراض به نژادپرستی و خشونت پلیس در دو شهر عظیم این کشور تظاهرات کردند.

اعتراض سیاهپوستان برزیلی نسبت به نژادپرستی و خشونت پلیس

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، سیاهپوستان برزیلی با اعلام همبستگی با جنبش زندگی سیاهپوستان مهم است در آمریکا، اعتراض خود را نسبت به نژادپرستی و خشونت پلیس اعلام نموده اند. بعضی از تظاهرات کنندگان نیز رئیس جمهور برزیل را به نسل کشی متهم نموده اند.

بر اساس این گزارش سیاهپوستان برزیلی هر سال 20 نوامبر سالگرد خاتمه دوران بردگی در این کشور را جشن می گیرند. این روز سالگرد قتل زومبی یک شخصیت سیاسی است که با بردگی در برزیل مبارزه کرد.

حدود 1000 نفر در شهر ریودو ژانیرو تظاهرات کردند و با در دست داشتن شمع شعار می دادند: من را نکش، نژادپرستی را بکش. تظاهرات کنندگان، جایر بولسونارو رئیس جمهور برزیل را به نسل کشی به وسیله خشونت پلیس متهم نموده اند.

فعالان حقوق بشر بارها پلیس برزیل را به کشتارهای خودسرانه متهم نموده و گفته اند بسیاری از قربانیان در حالی توسط ماموران پلیس به قتل رسیده اند که هیچ گونه تحقیقی درباره آنها انجام نشده است.

هفته گذشته پلیس در حومه شهر ریودو ژانیرو حداقل 28 نفر را به قتل رساند و اعلام نمود که این افراد عضو باندهای تبهکار قاچاق مواد مخدر بوده اند.

در شهر سائوپائولو نیز تظاهرات مشابهی در اعتراض به نژادپرستی و خشونت پلیس برگزار شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1432

به "اعتراض سیاهپوستان برزیلی نسبت به نژادپرستی و خشونت پلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض سیاهپوستان برزیلی نسبت به نژادپرستی و خشونت پلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید