نیویورک تایمز: ترامپ مانند یک رئیس جمهور عمل نکرد

به گزارش افق بسطام، نیویورک تایمز در گزارشی روز چهارشنبه با اشاره به انتها انتخابات و آغاز شمارش آراء نوشت: آمریکای ترامپ از سال 2016 میلادی دارای مسائل بسیاری است و علتش این است که ترامپ مانند یک رئیس جمهور در آمریکا عمل نکرد.

نیویورک تایمز: ترامپ مانند یک رئیس جمهور عمل نکرد

نیویورک تایمز در ادامه اضافه کرد: آمریکا قبل از سال 2016میلادی و دوره اول ریاست جمهوری ترامپ هم گرفتار یک سلسله مسائلی بود. اما این مسائل در طول این چهار سال بیشتر شد. علتش این است که ترامپ همچون یک رئیس جمهور عمل نکرد. او همیشه فرمان صادر می کرد و مخالفانش را تحت فشار قرار داده و آنها را وادار به تسلیم می کرد.

این روزنامه آمریکایی ادامه می دهد: مردم آمریکا با حضور در انتخابات ثابت کردند که همچنان متعهد به یک دموکراسی و کماکان متعهد به حاکمیت قانون هستند.

رای دادن فقط وسیله ای است برای رسیدن به نقطه پایان. وقتی کار شمارش آراء تمام بشود، رای دهندگانی که برنده شده اند، باید اثبات کنند این صلاحیت را دارند که حکمرانی کنند.

مردم آمریکا در انتخابات روز سه شنبه به سلامت دموکراسی آمریکا رای دادند.

همیشه در دوران های بحرانی، این قوت دموکراسی آمریکا بوده که به نمایش گذاشته شده است. مارتین لوتر کینگ رهبر جنبش مدنی آمریکا بین سالهای 1968-1955 در آخرین سخنرانی اش گفته بود: فقط وقتی می توان ستارگان را مشاهده کرد که آسمان خیلی تاریک باشد.

در این انتخابات صرف نظر از اینکه کدام کاندیدا برنده خواهد شد؛ اما مسئله مهم این است که انتخابات فقط نقطه شروع است.

در پایان انتخابات؛ فی نفسه این خود انتخابات است که جشن گرفته می شود. اما آنچه که در واقع برنده شده است وعده های انتخاباتی نیست، شانس حکمرانی کردن است.

نیویورک تایمز در پایان نوشت: رای دهندگان به فردی رای داده اند که فکر می کنند می آید و اگر نه همه، حداقل پاره ای از آمال و آرزوها و ارزشهای مورد علاقه شان را برآورده می سازد. این بار هم وقتی نتیجه انتخاب مردم معین شد، فرد انتخاب شده باید فورا کار را شروع کند و سیاست های خود را پی ریزی کند.

بنابر آخرین آمار نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا و تا این لحظه، جو بایدن با 238 رای الکترال در برابر 213 رای الکترال دونالد ترامپ پیش است.

در همین حال شبکه خبری فاکس نیوز که بطور آنلاین در حال مخابره آخرین نتایج آمار پنجاه و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است، از پیشتازی ترامپ در مجموع آرای شمارش شده در هر یک از ایالت های حساس کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، جورجیا، میشیگان و ویسکانسین خبر داده است.

شمارش آرا در این ایالت ها به همراه ایالت های نوادا و آلاسکا که هنوز آرای آنها بصورت کامل شمارش نشده است، ادامه دارد

انتخابات آمریکا دیروز سه شنبه به وقت محلی برگزار گشت. هنوز تعداد دقیق رای دهندگان اعلام نشده است ولی 103 میلیون نفر بصورت پستی رای داده بودند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1117

به "نیویورک تایمز: ترامپ مانند یک رئیس جمهور عمل نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیویورک تایمز: ترامپ مانند یک رئیس جمهور عمل نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید