امتناع مقام ژاپنی از اظهار نظردرباره مواضع ضد ایرانی آمریکا

به گزارش افق بسطام، وزیر صنایع ژاپن از اظهار نظر در مورد ادعا های آمریکا درباره دست داشتن ایران در حمله به نفتکش ها در دریای عمان خودداری کرد و گفت توکیو در حال بررسی حادثه است.

امتناع مقام ژاپنی از اظهار نظردرباره مواضع ضد ایرانی آمریکا

به گزارش ، به نقل از خبرگزاری رویترز، ­هیروشیگه سکو، وزیر صنعت ژاپن روز جمعه اعلام کرد حمله به 2 نفتکش در دریای عمان بر روی تامین انرژی ژاپن تاثیر نخواهد گذاشت، با این حال این وزارتخانه پس از این حمله هشداری برای شرکت های فعال در حوزه انرژی ارسال کرد.

وزیر صنعت ژاپن در سخنرانی خود در یک کنفرانس خبری از اظهار نظر درباره ادعا های مقامات آمریکا مبنی بر مقصر شناختن ایران در این حملات امتناع کرد و گفت، ژاپن هنوز درباره جزئیات این حادثه تحقیق می کند.

در همین حال دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین درباره ارتباط دادن حمله به 2 نفتکش در دریای عمان به ایران توسط آمریکا، هشدار داد.

دیمیتری پسکوف شرح داد با توجه به در اختیار نداشتن اطلاعات کافی درباره این حادثه هنوز زود است که بتوان درباره این حادثه قضاوت کرد.

نشست شورای امنیت درباره انفجار 2 نفتکش در آب های عمان در حالی بدون نتیجه پایان یافت که آمریکا ایران را در این باره متهم کرد، اما سایر کشور ها نامی از ایران نبرده و خواهان تحقیقات شدند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل، بعد از نشست شورای امنیت این سازمان درباره حمله به 2 نفتکش در دریای عمان که پشت در های بسته برگزار شده بود ادعا کرد ایران مسئول این حملات بوده است.

نشست شورای امنیت به دلیل شنیده شدن پی در پی صدای 2 انفجار مهیب در داخل آب های دریای عمان و به دنبال آن حمله به 2 نفتکش تشکیل شده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 102

به "امتناع مقام ژاپنی از اظهار نظردرباره مواضع ضد ایرانی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امتناع مقام ژاپنی از اظهار نظردرباره مواضع ضد ایرانی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید