اگر نتوانیم در صادرات پیروز باشیم، در فراوری و اشتغال نیز پیروز نخواهیم بود

به گزارش افق بسطام، استاندار کرمان گفت: صادرات عامل اصلی تنظیم بازار فراوری و مصرف است و اگر بخواهیم فراوری پر رونقی داشت که زمینه آن در استان فراهم است و فراوری بازار مطلوب داشته و مسائل اشتغال حل گردد، احتیاج است بازار مصرف را تنظیم کنیم و اگر نتوانیم در صادرات پیروز باشیم، در فراوری و ایجاد اشتغال نیز پیروز نخواهیم بود.

اگر نتوانیم در صادرات پیروز باشیم، در فراوری و اشتغال نیز پیروز نخواهیم بود

به گزارش خبرنگاران ، محمدجواد فدایی امروز 11 بهمن ماه در همایش بزرگداشت روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برتر استان کرمان اظهار کرد: استان کرمان در حوزه صادرات نسبت به کشور وضعیت مطلوبی دارد و هم به لحاظ میزان درآمد حاصل از صادرات و رشد این درآمد در سال های اخیر وضعیت نسبتاً خوبی در کشور داریم.

وی اضافه کرد: در سال های گذشته استان کرمان در زمینه صادرات غیرنفتی در رتبه های سوم و چهارم کشور قرار داشته و رشد درآمد صادراتی استان از متوسط کشور بیشتر بوده است اما نسبت به امکانات و احتیاجهای استان این وضعیت قابل قبول نیست و باید برنامه های جدی تر، قوی تر و کوشش بیشتری در این حوزه داشته باشیم. فدایی توضیح داد: صادرات عامل اصلی تنظیم بازار فراوری و مصرف است و اگر بخواهیم فراوری پر رونقی داشت که زمینه آن در استان فراهم است و فراوری بازار مطلوب داشته و مسائل اشتغال حل گردد، احتیاج است بازار مصرف را تنظیم کنیم و یکی از کارهای اصلی در این زمینه صادرات است. وی بیان نمود: اگر نتوانیم در صادرات پیروز باشیم، در فراوری و ایجاد اشتغال نیز پیروز نخواهیم بود. استاندار کرمان گفت: شناسایی و دستیابی به بازارهای خارجی، حفظ بازارها، صادرات کالاهای با کیفیت و مطمئن از سلامت، جلب اعتماد بازارهای خارجی و توجه به خواست مصرف کننده نکات مهمی است که باید برای دستیابی به صادرات پیروز به آن توجه کرد. وی اضافه کرد: باید کالاهای صادراتی از نظر قیمتی نیز بتواند در بازارهای جهانی رقابت کند و هم گامی با تحولات روز، بسته بندی خوب و … نیز باید مورد توجه باشد. فدایی توضیح داد: از نظر ما صادرکننده برتر قهرمان تلقی می گردد زیرا توانسته بر رقیبان غالب گردد و در حوزه صادرات کسی می تواند حضور و تداوم داشته و محصول خود را به عنوان برند ایرانی قابل اعتماد به بازار جهانی ارائه و بر رقبا چیره گردد، قهرمان تلقی می گردد. استاندار کرمان با اشاره به چالش های پیش روی صادرکنندگان بیان نمود: صادرکنندگان در امسال با مسائل جدید و تصمیماتی که در زمینه برگشت ارز و پیمان سپاری ارز روبرو شدند که جلسات مختلفی در این زمینه با مسؤولان در تهران داشتیم اما باید کارهای بیشتری انجام گردد و پیگیری خواهیم کرد. وی در خاتمه گفت: باید درصد رشدی را در صادرات استان کرمان هدف قرار بدهیم و این عدد در سال های آینده دنبال گردد.

دبیر: زهرا حبیب پور

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 19

به "اگر نتوانیم در صادرات پیروز باشیم، در فراوری و اشتغال نیز پیروز نخواهیم بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر نتوانیم در صادرات پیروز باشیم، در فراوری و اشتغال نیز پیروز نخواهیم بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید