بازگشایی جاذبه های گردشگری مکزیک با دستورالعمل جدید

به گزارش افق بسطام، طی تصمیم گیری های جدید دولت مکزیک، بخشی از جاذبه های گردشگری این کشور با دستورالعمل های جدید بهداشتی به روی گردشگران باز می شوند.

بازگشایی جاذبه های گردشگری مکزیک با دستورالعمل جدید

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان مکزیک هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

مشهورترین جاهای دیدنی مکزیک از هرم باستانی تئوتیئواکان (Teotihuacan) گرفته تا محوطه باستانی و ویرانه های قوم مایای تولام (Tulum) در حال بازگشایی هستند؛ اما درست مانند بیشتر جاذبه های گردشگری، شرایط بازدید از آن ها در سال 2020 مشمول مجموعه قوانین جدید در دنیای پس از همه گیری کرونا می گردد.

بخش هایی از مکان های دیدنی شهر باستانی تئوتیئواکان مکزیک، یکی از بزرگترین اهرام دنیا در روز پنجشنبه، پس از پنج ماه تعطیلی باز شد. گردشگران به آرامی راه خود را به سمت بخش شمالی مکزیکو سیتی باز نموده اند و در صف بلیط های محدود برای گشت و گذار در کالزادا دلوس موئرتوس (Calzada de los Muertos) یا خیابان مردگان، صف کشیده اند. خیابان مردگان تنها جاذبه ای است که در این منطقه باستانی باز است.

سه هرم اصلی شهر باستانی تئوتیئواکان و همچنین موزه های نقاشی و فرهنگ در حال حاضر بسته هستند. طبق دستورالعمل های جدید، تئوتیئواکان با ظرفیت 30 درصدی خود باز شده است و این یعنی حداکثر 3000 نفر در طول روز می توانند از این مکان باستانی دیدن نمایند. ضمناً، دمای بدن بازدیدنمایندگان در بدو ورود اندازه گیری می گردد و آن ها باید در تمام طول بازدید، از ماسک استفاده نمایند.

اولین اوسورنیو (Evelyn Osornio)، دبیر گردشگری مکزیک در مراسم بازگشایی این منطقه باستانی اظهار کرد:

بازگشایی تئوتیئواکان به این معنا است که بیش از 200 راهنمای گردشگری و همچنین بیش از 700 فروشگاه و بیش از 3000 صنعتگر می توانند به سر کار خود برگردند.

الخاندرا فراستو گوئررو (Alejandra Frausto Guerrero)، مدیر فرهنگی مکزیک گفت که از سرگیری این فعالیت ها تنها با همکاری بازدیدنمایندگان ادامه خواهد یافت. وی در ادامه اظهار کرد:

امروز ما از دو نیروی فرهنگی و گردشگری دعوت می کنیم تا در سراسر کشور با یکدیگر متحد شوند تا بتوانیم با خیالی آسوده و آگاهانه به شرایط عادی بازگردیم. ما یاد گرفته ایم که باید از خود مراقبت کنیم. مطمئنا صحبت کردن با ماسک راحت نیست و قطعا هشیار بودن در تمامی مواقع کار ساده ای نیست؛ اما ما امروز این کارها را یاد گرفته ایم و می دانیم که مهم ترین مسئله، مراقبت از خود و دیگران است.

شرایط در ایالت کینتانا رو (Quintana Roo) در جنوب شرق کشور مکزیک نیز به همین ترتیب است. تالوم، شهر باستانی مایایی کوبا (Cobá)، هرم باستانی موییل (Muyil) و سن خرواسیو (San Gervasio) نیز در این ایالت از روز دوشنبه با دستورالعمل های سختگیرانه سلامت و ایمنی به روی عموم بازگشایی شده اند.

دیگو پریتو هرناندز (Diego Prieto Hernández)، مدیر انستیتوی ملی مردم شناسی و تاریخ (INAH) در یک بیانیه اعلام نمود که علی رغم وجود بیماری همه گیر کرونا، مقامات در حال بازگشایی موزه های دولتی و مناطق باستانی این ایالت هستند و پروژه های تحقیقاتی برای تقویت گردشگری و فرهنگ را پیش می برند.

اماکن باستانی چیچن ایتزا (Chichén Itzá) و مکان باستانی مایایی Dzibilchaltún نیز در ایالت یوکاتان قرار است با کمترین میزان ظرفیت خود در تاریخ 22 سپتامبر (یک مهر) بازگشایی شوند. حدود 3000 نفر در روز اجازه دارند تا از چیچن ایتزا بازدید نمایند؛ در حالی که مکان باستانی مایایی Dzibilchaltún تنها بخشی از سایت خود را به روی گردشگران باز خواهد نمود و معبد پرادو (Parado Temple)، گودال سنوت (cenote) و دهکده مایا کماکان تعطیل خواهند ماند.

یازده میلیون نفر در کسب و کارهای صنعت گردشگری در مکزیک در دوران قبل از کرونا مشغول به کار بودند و این صنعت، حدود 8.7 درصد فراوری ناخالصی داخلی (GDP) این کشور را فراوری می نماید؛ اما صنعت گردشگری برای مقابله با بحران بهداشت عمومی و بهبود، جهت سختی را پیش رو دارد.

مرزهای مکزیک در ماه ژوئیه به روی گردشگران باز شدند؛ اما پروازهای بین المللی به مقصد این کشور با ظرفیت کمتری انجام می شوند. با این حال در هفته های اخیر، فعالیت اقامتگاه ها، هتل ها، رستوران ها و جاذبه های گردشگری با بازبینی گسترده و تقویت اقدامات بهداشتی عمومی شروع شده است. در اوایل این هفته در روز هشتم سپتامبر (18 شهریور)، ایالات متحده آمریکا اعلام نمود که شهروندان این کشور از این پس می توانند با رعایت اصول بهداشتی به مکزیک سفر نمایند.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1495

به "بازگشایی جاذبه های گردشگری مکزیک با دستورالعمل جدید" امتیاز دهید

1 کاربر به "بازگشایی جاذبه های گردشگری مکزیک با دستورالعمل جدید" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی جاذبه های گردشگری مکزیک با دستورالعمل جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید