بدهی خارجی ایران به 9.3 میلیارد دلار رسید

به گزارش افق بسطام، میزان بدهی های خارجی ایران در انتها آذرماه سال 99 به 9 میلیارد و 348 میلیون دلار رسید که مقایسه شاخص نسبت بدهی خارجی ایران به فراوری ناخالص داخلی با سایر کشور ها نشان می دهد که ایران در جمع کشور های با کمترین میزان بدهی خارجی قرار گرفته است.

بدهی خارجی ایران به 9.3 میلیارد دلار رسید

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، براساس آخرین آمار اعلام شده توسط بانک مرکزی، میزان بدهی خارجی ایران در انتها آذر 99 براساس سررسید اولیه بدهی ها 9 میلیارد و 348 میلیون دلار است که هفت میلیارد و 364 میلیون دلار آن بدهی های میان مدت و بلندمدت و یک میلیارد و 984 میلیون دلار از این میزان بدهی های کوتاه مدت است.

این تعهدات بالفعل ایران بر مبنای یورو نیز رقمی بالغ بر هفت میلیارد و 622 میلیون یورو محاسبه شده که 6 میلیارد و 4 میلیون یورو از این میزان حجم بدهی های میان مدت و بلندمدت و یک میلیارد و 618 میلیون یورو حجم بدهی های کوتاه مدت است.

حجم بدهی های خارجی ایران در انتها اسفندماه سال 98 معادل 9 میلیارد و 31 میلیون دلار بوده است که این آمار حکایت از افزایش حجم بدهی های خارجی ایران در 9 ماهه ابتدایی سال 99 دارد.

بر این اساس نسبت بدهی های خارجی ایران به فراوری ناخالص داخلی حدود 3.5 درصد است که رقم پایینی به شمار می رود.

مقایسه شاخص نسبت بدهی خارجی ایران به فراوری ناخالص داخلی با سایر کشور ها نشان می دهد که ایران در زمره کشور هایی است که کمترین میزان بدهی خارجی را در دنیا دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1293

به "بدهی خارجی ایران به 9.3 میلیارد دلار رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدهی خارجی ایران به 9.3 میلیارد دلار رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید