بهترین مدل برای پذیرش دانشجو در مقطع دکتری خبرنگاران

به گزارش افق بسطام، معاون آموزشی دانشگاه شریف گفت: بهترین مدل برای پذیرش دانشجوی دکتری این است که سازمان سنجش سالی دوبار آزمون برگزار کند؛ اما پذیرش در اختیار دانشگاه باشد.

بهترین مدل برای پذیرش دانشجو در مقطع دکتری خبرنگاران

داود رشتچیان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شریف در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: بهترین مدل برای پذیرش دانشجوی دکتری این است که سازمان سنجش سالی دوبار آزمون برگزار کند و کارنامه ای به دانشجو بدهد؛ اما پذیرش در اختیار دانشگاه باشد و سازمان سنجش بر آن نظارت کند.

وی ادامه داد: انتخاب دانشجو با بررسی پرونده، مصاحبه، و کارنامه او از آزمون سراسری انجام شود. این روش بسیار مناسب است. در جهان نیز افراد برای پذیرش در مقطع دکتری در آزمون سراسری شرکت نمی کنند؛ بنابراین افرادی که از اینجا به بهترین دانشگاه ها آمریکا اپلای می کنند، در آزمون سراسری شرکت نمی کنند؛ بلکه دانشگاه بر اساس توصیه نامه، مصاحبه و عملکرد داوطلب به پذیرش آن ها می پردازند.

رشتچیان در خاتمه خاطرنشان کرد: سنجش می تواند آزمون های سطح سنجی را برگزار کند، بعد از آن کارنامه ای به دانشجو بدهد به طوری که دانشجو با آن کارنامه و عملکرد در دانشگاه پذیرش شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1386

به "بهترین مدل برای پذیرش دانشجو در مقطع دکتری خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مدل برای پذیرش دانشجو در مقطع دکتری خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید