به گزارش خبرنگاران به نقل از euronews فراوری دی اکسیدکربن در دنیا که به لطف قرنطینه های کرونایی افت محسوس داشته، دوباره به سطح قبل از دوران کرونا رسیده است.

به گزارش افق بسطام، نتایج یک تحقیق علمی نشان می دهد که سطح جهانی فراوری گاز کربنیک به ویژه در بخش انرژی و صنعت در حال افزایش است و به سطح 2 سال پیش خود نزدیک شده است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از euronews فراوری دی اکسیدکربن در دنیا که به لطف قرنطینه های کرونایی افت محسوس داشته، دوباره به سطح قبل از دوران کرونا رسیده است.

دانشمندانی که درتهیه این پژوهش (Global Carbon Project) همکاری نموده اند می گویند که نقش بحران کرونا در کاهش سرعت فراوری گازهای گلخانه ای در حد یک ترمز بوده و کارایی اش تا حد زیادی از بین رفته است. آنها تخمین می زنند که جهان در سال 2021 چیزی در حدود 36.4 میلیارد تن متر مکعب دی اکسیدکربن فراوری خواهد نمود. این اندازه در سال 2019 حدود 36.7 میلیارد تن متر مکعب بوده است.

درسال گذشته میلادی و دراوج قرنطینه های ناشی ار ویروس کرونا سطح فراوری این گاز تا 34.8 میلیارد تن پایین آمده بود و بنابراین در سال 2021 یک رشد حدودا پنج درصدی خواهد داشت.

پژوهش نو نشان می دهد که چین همچنان بیشترین سهم را در افزایش فراوری دی اکسیدکربن داشته است؛ این در حالی است که بیشتر کشورهای دیگر هم به سطح فراوری قبل از دوران همه گیری نزدیک شده اند.

کرین لوکر یکی از تهیه کنندگان این پژوهش معتقد است، جهان تنها 11 سال فرصت دارد تا از گرم شدن بیشتر زمین جلوگیری کند. هوا نسبت به اواخر قرن نوزده 1.1 درجه سلیسیوس گرم تر شده است.

انتشار این گاز در چین در مقایسه با سال 2019 حدود هفت درصد افزایش داشته است این در حالی است که هند تنها 3 درصد افزایش را ثبت نموده است.

طبق برآوردهای این پژوهش ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و بقیه کشورهای جهان در مقایسه با سال 2019 کمتر جهان را آلوده نموده اند.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 23 آذر 1400 بروزرسانی: 23 آذر 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1710

به "به گزارش خبرنگاران به نقل از euronews فراوری دی اکسیدکربن در دنیا که به لطف قرنطینه های کرونایی افت محسوس داشته، دوباره به سطح قبل از دوران کرونا رسیده است." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به گزارش خبرنگاران به نقل از euronews فراوری دی اکسیدکربن در دنیا که به لطف قرنطینه های کرونایی افت محسوس داشته، دوباره به سطح قبل از دوران کرونا رسیده است."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید