بورس یکشنبه را چگونه آغاز کرد؟ ، آیا پالایشی ها شاخص را مثبت می کنند؟

به گزارش افق بسطام، به گزارش خبرنگاران، در معاملات ابتدایی بازار سهام روز یکشنبه 5 تیر ماه شاخص کل اگر چه در ابتدا با رشدی 5 هزار واحدی آغاز به کار کرد اما رفته رفته با افزایش فشار عرضه نماگر بازار بورس به محدوده منفی رسید و پس از گذشت حدود یک ساعت شاخص افتی 400 واحدی را تجربه کرده است با این حال فرایند معاملات به گونه ای است که احتمالا بازار روز را با شرایط سبز به خاتمه خواهد رساند.

بورس یکشنبه را چگونه آغاز کرد؟ ، آیا پالایشی ها شاخص را مثبت می کنند؟

در یک ساعت ابتدایی معاملات امروز، بیش از 520 هزار معامله در بورس اجرا شده که طی آن 3 میلیارد و 400 میلیون سهم با ارزشی بالغ بر 42 هزار میلیارد ریال دادوستد شدند. در این میان سه نماد شپنا، تاپیکو و شبندر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند و دو نماد وبملت و کچاد نیز نمادهای منفی تاثیرگذار بر شاخص بودند. در معاملات فرابورس نیز سه نماد ذوب، میدکو و صبا بیشترین تاثیر را بر منفی بودن شاخص این بازار داشتند.

در حال حاضر به جز گروه نفتی و خودرویی در بیشتر گروه ها تعداد نمادهای منفی از نمادهای مثبت بیشتر است ولی با گذشت زمان تعادل در بازار بیشتر پدیدار می شود.

معاملات امروز بازار سهام در حالی پیگیری می شود که فشار عرضه نسبت به روزهای گذشته افزایش پیدا کرده اما با توجه به فرایند معاملات به نظر می رسد در نیمه دوم بازار شاهد بازگشت بازار به فرایند صعودی و مثبت شدن شاخص کل باشیم. این در حالی است که روز گذشته اگر چه شاخص کل رشدی 6 هزار واحدی را به ثبت رسانده بود اما شاخص کل هم وزن با افت روبرو شده بود.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 923

به "بورس یکشنبه را چگونه آغاز کرد؟ ، آیا پالایشی ها شاخص را مثبت می کنند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورس یکشنبه را چگونه آغاز کرد؟ ، آیا پالایشی ها شاخص را مثبت می کنند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید