تخصیص 130 میلیارد تومان اعتبار برای جمع آوری بخاری های نفتی سیستان و بلوچستان

به گزارش افق بسطام، تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور درباره نحوه تجهیز سیستم های گرمایشی مدارس توضیحاتی داد که براساس آن از محل عوارض گاز 20 درصد به نوسازی مدارس برای تجهیز سیستم های گرمایشی و سرمایشی اختصاص داده می گردد.

تخصیص 130 میلیارد تومان اعتبار برای جمع آوری بخاری های نفتی سیستان و بلوچستان

مهراله رخشانی مهر در گفت وگو با پانا درباره مقدار تجهیزات گرمایشی مدارس با توجه به فصل سرما گفت: برای موضوع گرمایشی مدارس که برای دولت و مجلس شورای اسلامی مهم بود، قانون ثابتی در مقررات اقتصادی 2 دولت داریم که براساس آن از محل عوارض گاز 20 درصد به نوسازی مدارس برای تجهیز سیستم های گرمایشی و سرمایشی اختصاص داده می گردد.

وی اضافه نمود: از سال 97 به بعد این عدد سالانه در بودجه به 50 درصد افزایش می یافت این موضوع مجددا در قانون بودجه 1401 تکرار شده است و با همین سرعت موضوع تجهیز سیستم های گرمایشی و سرمایشی دنبال خواهد شد.

معاون وزیر با اعلام اینکه مساله جمع آوری بخاری های نفتی حل شده است ادامه داد: تعداد کمی مدرسه داریم که با بخاری نفتی گرم می گردد این هم دلیلش نبود گاز و برق است و اینکه هیچ زیرساختی برای استانداردسازی ندارند.

رخشانی مهر بیان کرد: حدود 4 هزار بخاری نفتی در کل کشور داریم که عمده این تعداد در سیستان و بلوچستان است ما در زیرساخت های گازرسانی در این استان علارغم اقدامات خوبی که صورت گرفته، اما در بسیاری از منطقه ها این استان هنوز گاز شهری وارد مدارس و منازل نشده است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: برای جمع آوری این تعداد نیز ما از پروژه گازرسانی جلوتر هستیم؛ در گذشته 14 هزار و 700 بخاری نفتی در سیستان و بلوچستان داشتیم اما اکنون که گاز وارد می گردد ما جلوتر از این امر هستیم سیستم های استاندارد را آماده کردیم تا به محض نهایی شدن این امر، وارد مدار خواهند شد.

وی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان 2 هزار و 700 بخاری نفتی داریم که در سفر اخیر رئیس جمهور به این استان، توجه ویژه ای صورت گرفت و مصوب شد در سال 1401، 130 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی این تعداد بخاری نفتی تخصیص پیدا کند.

وی اضافه نمود: در موضوع استانداردسازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی بسیار خوب وارد شده ایم که امیدواریم به نتیجه خوبی نیز برسد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1816

به "تخصیص 130 میلیارد تومان اعتبار برای جمع آوری بخاری های نفتی سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص 130 میلیارد تومان اعتبار برای جمع آوری بخاری های نفتی سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید