ترامپ برای حبس 10 ساله معترضان آمریکایی فرمان صادر کرد

به گزارش افق بسطام، رئیس جمهور آمریکا در ادامه تلاش ها برای حفاظت از بناهای یادآور دوره برده داری در این کشور، از صدور فرمانی برای بازداشت و مجازات 10 سال حبس برای نابودی این بناها خبر داد.

ترامپ برای حبس 10 ساله معترضان آمریکایی فرمان صادر کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که پیشتر به بهانه تخریب مجسمه های باشکوه در این کشور توسط معترضان و مخالفان تبعیض نژادی آنها را به دستگیر و حبس شدن تهدید کرده بود، امروز سه شنبه از صدور مجوز برای دستگیری و تعقیب قضایی این افراد خبر داد.

ترامپ که پیش از این به رغم درخواست های چهره های مختلف سیاسی و فعالان اجتماعی در آمریکا برای جمع آوری مجسمه ها و بناهای یادآور دوره برده داری در این کشور با این درخواست ها مخالفت کرده بود، این بار از صدور فرمانی ویژه برای حفاظت از این مجسمه ها و بناها خبر داد.

رئیس جمهور آمریکا در توییتر نوشت: من به دولت فدرال اجازه دادم هر کسی را که هر گونه بنا، مجسمه یا دیگر اموال فدرال را تخریب یا خرابکاری کند تا 10 سال زندانی کند، طبق قانون حفاظت از یادبود کهنه سربازان یا دیگر قوانینی که شاید به این موضوع مرتبط باشند.

وی در توییت دیگر نوشت: این اقدام، فورا عملیاتی می شود اما شاید به خاطر تخریب یا خرابکاری که قبلا اجرا شده، عطف به ماسبق هم بشود. هیچ استثنایی در کار نخواهد بود.

دونالد ترامپ پیشتر در توییتی معترضان در پایتخت آمریکا را به خاطر تخریب مجسمه اندرو جکسون به 10 سال زندان تهدید کرده بود.

دستور تازه ترامپ درباره مجسمه ها و بناهای یادآور دوره برده داری در آمریکا در حالی مطرح شده که در روزهای اخیر معترضان در سراسر آمریکا به مجسمه های شخصیت های نماد دوران برده داری حمله و آنها را سرنگون کردند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته معترضان مجسمه مربوط به شاعر سرود ملی آمریکا را پایین آوردند. حمله به این نمادها بخشی از تظاهرات هایی است که بعد از کشته شدن نژادپرستانه جورج فلوید سیاه پوست آمریکایی جریان داشته است (جزئیات بیشتر).

وی در توییت دیگری بار دیگر به جان بولتون که 17 ماه مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دولتش بود و همچنین کتاب جنجالی اخیر او تاخت.

رئیس جمهور آمریکا نوشت: جان بولتونِ زوار در رفته که زندگی کم ارزشی دارد، باید زندانی شود و پولی که برای انتشار اطلاعات بسیار محرمانه گرفته، مصادره شود. به خاطر داشته باشید که آنها با یک ملوان جوان چه کردند اما هیچ کاری با هیلاری (کلینتون) حقه باز نکردند. من در نهایت او (جوان ملوان) را مورد عفو قرار دادم. اصلا منصفانه نبود.

ترامپ در روزهای اخیر بارها به بولتون به خاطر انتشار کتابش تحت عنوان اتاقی که در ان رخ داد با القابی چون توله سگ بیمار و خائن تاخته و خواستار زندانی شدنش شده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 901

به "ترامپ برای حبس 10 ساله معترضان آمریکایی فرمان صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ برای حبس 10 ساله معترضان آمریکایی فرمان صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید