تشخیص کرونا در 20 دقیقه

به گزارش افق بسطام، دانشمندان درتازه ترین اقدامات خود برای تشخیص مبتلایان، پیروز به ساخت دستگاه قابل حمل جدیدی شده اند که قادر به شناسایی ویروس کرونا ظرف مدت 20 دقیقه است.

تشخیص کرونا در 20 دقیقه

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، دانشمندان در تازه ترین اقدامات خود برای تشخیص مبتلایان، پیروز به ساخت دستگاه قابل حمل جدیدی شده اند که قادر به شناسایی ویروس کرونا ظرف مدت 20 دقیقه است.

این کیت آزمایشگاهی توسط متخصصان دانشگاه ولز جنوبی ساخته شده و هزینه فراوری آن کمتر از 100 پوند بوده و در حال حاضر مورد ارزیابی قرار می گیرد.

این آزمایش با تجزیه و تحلیل سواب بینی برای ردیابی دی ان ای ویروس کرونا انجام شد و به عنوان آزمایش پی سی آر (PCR) شناخته شده است.

براساس آمارهای رسمی انگلیس هنوز روزانه تنها 20 هزار تست ابتلا به بیماری کووید 19 صورت می گیرد و با توجه به شمار مبتلایان این عدد بسیار ناچیز است.

دانشمندان یک دستگاه قابل حمل ایجاد نموده اند که می تواند با تجزیه و تحلیل سواب بینی ویروس کرونا را بررسی نموده و نتیجه آن را 20 دقیقه آماده کند.

دولت انگلیس چندی پیش متعهد شد که روزانه 100 هزار آزمایش را برای تشخیص ویروس کرونا انجام دهد، اما با گذشت چندین روز از این وعده همچنان شمار آزمایش هایی که روزانه برای تشخیص این بیماری صورت می گیرد، تنها 20 هزار عدد است.

محقق این پژوهش دکتر Emma Hayhurst از دانشگاه ولز جنوبی است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 801

به "تشخیص کرونا در 20 دقیقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص کرونا در 20 دقیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید