جاذبه های گردشگری کِلاچای؛ شهر چای ایران

به گزارش افق بسطام، کلاچای یکی از شهرهای گیلان و شهر برنج، چای و مرکبات است، به همین دلیل مزارع سرسبز و دیدنی دارد.

جاذبه های گردشگری کِلاچای؛ شهر چای ایران

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا ترکیبی با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

خبرنگاران آنلاین-مریم ورشوئی: برای رسیدن به گیلان سه محور شرقی، جنوبی و غربی وجود دارد. محور شرقی از چابکسر شهرستان رودسر شروع می گردد. کسانی که ازمازندران وارد گیلان می شوند در ابتدا وارد چابکسر و سپس کلاچای می شوند. فاصله چابکسر با کلاچای 21 کیلومتر است. این شهر ساحلی جاذبه های گردشگری و دیدنی دارد.

رودخانهٔ پلرود

رودخانهٔ پلرود بزرگ ترین رودخانهٔ گیلان بعد از سفیدرود است. پلرود پس از عبور از مناطق ییلاقی اشکورات در مکانی به نام گیل کلایه واقع در غرب کلاچای به دریای خزر می ریزد.

ارتفاعات جنگلی واجارگاه و بزکویه

واجارگاه باغ های چای و مرکبات فراوانی دارد. اگر به سمت ارتفاعات شهر واجارگاه به ویژه جاده کوهپایه ای بزکویه (سبزکویه) بروید از طبیعت بی نظیر آن لذت خواهید برد. در اردیبهشت عطر بهارنارنج و چای بهاره شما را سرمست می نماید.

آبشار سیاه لم

آبشار سیاه لم در جنگل های زیبای سلاکجان کلاچای واقع شده است. با کمی پیاده روی در روستا و گذشتن از باغ های چای و مرکبات به این آبشار می رسید.

بقعه امیربنده بی بالان

بقعه امیربنده در روستای بی بالان کلاچای قرار گرفته است. ساختمان بقعه امیربنده بافتی چوبی همراه با خراطی دارد. سقف آن نیز سفالی است.

ساحل کلاچای

کلاچای به علت نزدیکی با دریای خزر ساحل آرام و زیبایی دارد.

  • سفر به گیلان
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 537

به "جاذبه های گردشگری کِلاچای؛ شهر چای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری کِلاچای؛ شهر چای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید