تور یونان: جانسون درخواست یونان را برای بازگرداندن مجسمه ها رد کرد

به گزارش افق بسطام، بوریس جانسون ، نخست وزیر انگلیس، به کریاکوس میتسوتاکیس، همتای یونانی خود گفت که مجسمه های پارتنون (مرمرنماهای الگین) که یونان خواهان بازگشت آن ها از لندن به آتن است، متعلق به موزه بریتانیا است.

تور یونان: جانسون درخواست یونان را برای بازگرداندن مجسمه ها رد کرد

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

ایسنا: خبرگزاری رویترز، یونان از سال 1832 خواهان بازگشت این مجسمه ها شده؛ مجسمه هایی که در ابتدای قرن 19 زمانی که یونان تحت قانون عثمانی بود، از معبد پارتنون در آتن به وسیله لرد الگین، دیپلمات انگلیسی خارج شد.

دفتر جانسون در بیانیه ای اعلام نمود که میتسوتاکیس مسئله مجسمه ها را در هنگام ملاقات دو رهبر در داونینگ استریت مطرح نموده است.

در این بیانیه آمده است: جانسون گفت که او احساس مردم یونان را درخصوص این مسئله درک می نماید اما این موضوع به مدیران و امانت داران موزه بریتانیا مربوط می گردد.

این مسئله صحبت های میتسوتاکیس مبنی بر مذاکرات بین دو کشور درخصوص این مسئله را نقض می نماید.

جانسون در ماه مارس به روزنامه های یونان گفت که این مجسمه ها براساس قوانین و مقررات زمان خودش به وسیله لرد الگین از آتن خارج شده و مالکیت آن ها به مدیران و امانت داران موزه بریتانیا واگذار شده است.

موزه بریتانیا اعلام نمود که در حال حاضر هیچ گفت وگویی با دولت یونان درخصوص این مسئله صورت نگرفته است. این موزه بعلاوه اعلام نمود که الگین کاملا قانونی این مجسمه ها را از آتن خارج نموده و آن ها نقش مهمی را در این دنیای به هم پیوسته ایفا می نمایند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 29 آبان 1400 بروزرسانی: 29 آبان 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1687

به "تور یونان: جانسون درخواست یونان را برای بازگرداندن مجسمه ها رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان: جانسون درخواست یونان را برای بازگرداندن مجسمه ها رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید