خبرنگاران توزیع یکهزار تن پرتقال و سیب شب عید در مازندران آغاز شد

به گزارش افق بسطام، ساری- خبرنگاران - مدیرکل هماهنگی دفتر امور اقتصادی استانداری مازندران از آغاز توزیع 500 تن پرتقال و 500 تن سیب عیدانه در شهرهای مختلف استان از امروز دوشنبه خبر داد.

خبرنگاران توزیع یکهزار تن پرتقال و سیب شب عید در مازندران آغاز شد

مهدی گلچوب در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران قیمت هر کیلو گرم سیب به صورت جعبه ای را 6 هزار تومان و پرتقال را پنج هزار تومان گفت و گفت : طبق قرارداد با مباشران فروش ، وزن جعبه باید از میوه کسر شود و چنانچه میوه پوسیده ای هم در جعبه باشد باید از جعبه خارج و وزن آن کسر شود.

وی با بیان این نکته که کمیته تنظیم بازار به ریاست فرمانداران مباشران عرضه سیب و پرتقال شب عید را از دست اندرکاران بازار میوه و تره بار انتخاب کردند، افزود : با توجه به اهمیت جلوگیری از تجمع و تشکیل نشدن صف ، شمار مباشران بیشتری برای عرضه این 2 میوه در هر منطقه انتخاب شدند.

مدیرکل هماهنگی دفتر امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان این که به اندازه کافی سیب و پرتقال وجود دارد و محدودیتی وجود ندارد ، از شهروندان خواست تا خودشان نسبت به خرید بیش از یک صندوق نظارت کنند چرا که این میوه ها با یارانه دولتی در حال توزیع است .

گلچوب به انجام حمل و انتقال بیش از 30 هزار تن پرتقال ذخیره شده برای شب عید در استان های مختلف کشور اشاره کرد و بیان داشت : امسال مقدار ذخیره در انبار های فنی باغداران بیشتر از سال گذشته بوده است و به نظر می رسد کمبودی نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، در چند سال اخیر دولت با هدف تنظیم بازار میوه شب عید ، تامین و ذخیره سازی پرتقال مورد نیاز استان های کشور را بر عهده استان مازندرن گذاشته است.

برداشت گونه های مختلف پرتقال در مازندران از اواخر ماه مهر آغاز می شود و در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوائی تا اواخر ماه دی ادامه می یابد.

مازندران با داشتن 110 هزار هکتار باغ مرکبات و تولید حدود 2 میلیون و 500 تن محصول ، رتبه نخست را دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 708

به "خبرنگاران توزیع یکهزار تن پرتقال و سیب شب عید در مازندران آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توزیع یکهزار تن پرتقال و سیب شب عید در مازندران آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید