خبرنگاران مهلت پرداخت عوارض شهرداری تهران 2 ماه تمدید شد

به گزارش افق بسطام، تهران- خبرنگاران- 2 فوریت لایحه حمایت از مؤدیان و شهروندان پس از شیوع کرونا در پایتخت به شورای شهر ارائه و با تصویب آن مهلت پرداخت عوارض شهرداری تا انتها اردیبهشت ماه سال 99 تمدید شد.

خبرنگاران مهلت پرداخت عوارض شهرداری تهران 2 ماه تمدید شد

معاون برنامه ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران روز سه شنبه در دویست و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تشریح این لایحه گفت: براساس مصوبه شورا تا انتها اسفند امسال شهروندان فرصت داشتند که نسبت به پرداخت عوارض خود اقدام نمایند.

حامدمظاهریان ادامه داد: بسیاری از شهروندان نسبت به این امر اقدام کردند و از سوی دیگر با همدلی اعضای شورای شهر لایحه ای را آماده کردیم که مهلت پرداخت عوارض و تسهیلات تا انتها اردیبهشت ماه تمدید شود.

وی یادآور شد: اعضای شورای شهر می خواستند این موضوع را در قالب یک طرح مطرح نمایند که نهایتا ما در شهرداری با اصلاح مواردی این پیشنهاد را در قالب یک لایحه به شورای شهر ارائه کردیم.

به گفته مظاهریان، این استمهال به پرداخت بهای خدمات پسماند، عوارض کسب و پیشه، استمهال اسناد دریافتی اشخاص حقیقی و حقوقی و همچنین تسهیلات تشویقی نکول شده را شامل می شود.

پس از استماع سخنان معاون شهردار، 2 فوریت این لایحه به رای مثبت اعضای شورای شهر تهران تصویب شد.

به گزارش خبرنگاران، ویروس کرونا که رسما کووید- 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از 50 کشور سرایت نموده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز گذشته(دوشنبه) خاطرنشان کرد: تا به امروز 7 هزار و 161 نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و 237 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت نموده اند و همچنین تعداد بهبود یافتگان به دو هزار و 394 نفر رسیده است.

تمدید مهلت پرداخت عوارض صدور پروانه ساختمانی تا سقف 200 میلیون تومان

همچنین علی اعطا، رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران در دویست و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جریان آنالیز لایحه دو فوریتی مساعدت و حمایت از مودیان و شهروندان به دلیل شیوع ویروس کرونا به ارایه پیشنهادی پرداخت و گفت: مواردی که در لایحه شهرداری آمده مربوط به عوارض کسب و پیشه، پسماند و ...است، اما این موارد شامل عوارض نوسازی نمی شود چون بر اساس قانون مصوب مجلس عوارض نوسازی در هر سال باید تا انتها اسفند ماه پرداخت شود.

وی با بیان اینکه در مورد عوارض شهرسازی در این لایحه پیشنهادی ارائه نشده است، گفت: البته در این خصوص در شهرداری هم بحث های مختلفی انجام شده تا معین شود در رابطه با عوارض شهرسازی باید به چه ترتیبی عمل شود.

رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران ادامه داد: عوارض صدور پروانه تا سقف 200 میلیون تومان حدود 5 و نیم درصد از کل عوارض صدور پروانه را در بر می گیرد. اگر بخواهیم هم صدور پروانه و نظارت فنی را در نظر بگیریم حدود 2 درصد از کل است.

اعطا با بیان اینکه این 2 درصد مربوط به املاک ریزدانه در مناطق جنوبی شهر است، مطرح کرد: اگر در این خصوص مهلت بیشتری و تا انتها اردیبهشت ماه در نظر بگیریم شهرداری از این 2 درصد کاهش درآمد متضرر نخواهد شد.

وی شرح داد: به شهرداری تهران اجازه داده می شود در مورد نحوه محاسبه عوارض صدور پروانه ساختمانی برای املاکی که دارای فرم اعلام عوارض تا سقف 200 میلیون تومان است تا انتها اردیبهشت ماه سال 99 طبق مصوبه ضرایب تعدیل ارزش معاملاتی هر یک از بلوک های شهر تهران و براساس آخرین دفترچه معاملاتی املاک موضوع ماده 64 قانون مالیات های مستقیم و تبصره سوم ذیل ماده یکم مصوبه ابلاغی به شماره 60/2530/33737 مورخ 1397/11/15 و اصلاح ماده چهارم آن و دفترچه ارزش معاملاتی سال 97 با لحاظ ضرایب تعدیل هیات وزیران محاسبه و عمل شود.

اعطا توضیح داد: در این راستا به کسب و کاری که در جنوب شهر به واسطه ساختمان سازی در املاک ریز دانه در جریان است، لطمه وارد نمی شود.

وی با بیان اینکه این پیشنهاد صرفا مربوط به عوارض صدور پروانه است، گفت: این موضوع به عوارص نظارت فنی بر نمی شود، در واقع کسانی که دچار تخلف شده اند این امتیاز شامل آنها نخواهد شد.

در نهایت پیشنهاد اعطا با رای اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 692

به "خبرنگاران مهلت پرداخت عوارض شهرداری تهران 2 ماه تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مهلت پرداخت عوارض شهرداری تهران 2 ماه تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید