خوردن صبحانه ممکن است از ابتلا به دیابت نوع دو در بچه ها جلوگیری کند

به گزارش افق بسطام، افزایش تعداد افراد مبتلا به دیابت نوع دو یک مشکل جدی به تعداد می آید. یادگیری درباره عوامل خطری که باعث دیابت می شوند، می تواند از ابتلا به این بیماری پیشگیری کند. افراد مبتلا به دیابت نوع دو، قند خون بسیار

خوردن صبحانه ممکن است از ابتلا به دیابت نوع دو در بچه ها جلوگیری کند

مترجم: پریسا مرتضوی

منبع:راسخون

افزایش تعداد افراد مبتلا به دیابت نوع دو یک مشکل جدی به تعداد می آید. یادگیری درباره عوامل خطری که باعث دیابت می شوند، می تواند از ابتلا به این بیماری پیشگیری کند. افراد مبتلا به دیابت نوع دو، قند خون بسیار بالایی دارند. قند خون از طریق انسولین کنترل می گردد. انسولین هورمونی است که از که لوزالمعده یا پانکرانس ترشح می گردد. در افراد مبتلا به دیابت نوع دو سلول های ماهیچه و چربی به انسولین پاسخ نمی دهند که اصطلاحاً مقاومت به انسولین نامیده می گردد.

تحقیقات نشان داده است که آنچه مردم می خورند، نقش مهمی در خطر ابتلا به دیابت نوع 2 دارد. صبحانه وعده غذایی مهمی است، زیرا بخش بزرگی از انرژی و احتیاج تغذیه ای روزانه یک شخص را تأمین می نماید. بعضی مطالعات نشان داده اند که خوردن صبحانه می تواند شانس فرد را برای ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی تا حد قابل ملاحظه ای کاهش دهد.

صبحانه وعده غذایی مهمی است و خوردن یک صبحانه کامل می تواند نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به دیابت داشته باشد.

صبحانه ای که از غلات کامل با فیبر غذایی کافی تشکیل شده باشد می تواند از نوسانات قند خون در طول روز جلوگیری کند و به این ترتیب مانع از آسیب های ناشی ازدیابت نوع دو گردد. اغلب افراد تصور می نمایند حذف وعده های غذایی از جمله صبحانه به تناسب اندام و لاغری یاری می نماید، در حالی که تحقیقات نشان می دهند افرادی که صبحانه می خورند لاغرتر از کسانی هستند که این وعده غذایی مهم و حیاتی را حذف می نمایند. خوردن یک صبحانه کامل و حاوی کربوهیدرات و پروتئین و رعایت یک رژیم غذایی متناسب در باقی ساعات روز، موجب کاهش وزن و حفظ آن می گردد. مصرف صبحانه موجب کنترل اشتها شده و تمایل به مصرف شیرینی جات را کاهش می دهد.

افرادی که مورد مطالعه قرار گرفتند شامل 4116 کودک 9 و 10 ساله از 200 مدرسه در سه شهر در کشور انگلستان بودند.

مطالعه چگونه انجام شد؟

محققان در خصوص خوردن صبحانه از شرکت نمایندگان تحقیق کردند نمونه خون ناشتا سطح چربی های خون، انسولین، گلوکز، و A1C آنها میزان گیری شد. یک زیر گروه شامل 2004 کودک هم تحت نظر یک متخصص تغذیه برای تکمیل فهرست از همه چیزایی که آنها به مدت 24 ساعت خوردند مورد آنالیز قرار گرفتند. محققان ارتباط احتمالی میان نتایج آزمایش خون و محتویات صبحانه شان را آنالیز کردند.

این مطالعه نشان می دهد که بچه هایی که هر روز صبحانه می خورند، به ویژه کسانی که غذاهای با فیبر بالا در صبحانه مصرف می نمایند ممکن است کمتر به دیابت نوع 2 مبتلا شوند (نسبت به کسانی که به ندرت صبحانه می خورند). اگر چه مطالعات بیشتری مورد احتیاج است، ولی تشویق بچه ها به خوردن صبحانه هر روز صبح و خوردن غلات پر فیبر می تواند به جلوگیری از دیابت نوع دو یاری کند.

منبع: راسخون
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1658

به "خوردن صبحانه ممکن است از ابتلا به دیابت نوع دو در بچه ها جلوگیری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوردن صبحانه ممکن است از ابتلا به دیابت نوع دو در بچه ها جلوگیری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید