روسیه: هیچ شواهدی در مورد پنهانکاری چین درباره کرونا وجود ندارد

به گزارش افق بسطام، سخنگوی کرملین در واکنش به بعضی ادعاهای مقامات غربی گفت که هیچ گونه شواهدی نیست که نشان دهد پکن در مراحل اولیه شیوع کرونا، بعضی اطلاعات را در این خصوص را از دیگر کشورهای دنیا مخفی نموده باشد.

روسیه: هیچ شواهدی در مورد پنهانکاری چین درباره کرونا وجود ندارد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین امروز (پنجشنبه) در کنفرانس خبری خود توضیح داد که مسکو هیچ شواهدی مبنی بر پنهانکاری چین در زمینه شیوع کروناویروس ندارد.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، پسکوف در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا چین بعضی اطلاعات را در مراحل اولیه شیوع کرونا مخفی نموده است، گفت: ما هیچ گونه استدلال موجهی مشاهده ننموده ایم که چنین اظهاراتی را اثبات کند.

اظهارات این دیپلمات روس در حالی مطرح شده است که مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا اخیراً با متهم کردن پکن به پنهانکاری مدعی شد: حزب کمونیست چین، در زمینه شیوع کرونا شفاف عمل ننموده و آمریکا را گمراه نموده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین نیز در واکنش به ادعاهای مقام های آمریکایی گفت: اگر آمریکا گمراه شده است و یا اطلاعات کافی در این زمینه دریافت ننموده، پس به چه دلیل در همان اوایل شیوع ویروس کووید-19، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا در تاریخ 15 ژانویه (25 دی 98) در مورد کرونا هشدار داد و به چه دلیل آمریکا در تاریخ 25 ژانویه (پنجم بهمن ماه) توضیح داد که کنسولگری خود را در ووهان تعطیل می نماید و کارکنان خود را خارج کرد.

طبق جدیدترین آمار و ارقام منتشر شده تا روز گذشته (چهارشنبه)، دستکم دو میلیون و 656 هزار و 680 نفر در سراسر دنیا به کووید-19 آلوده شده اند و 185 هزار و 192 نفر نیز جان خود را از دست داده اند و علیرغم آنکه اواخر دسامبر 2019، شهر ووهان چین بعنوان مرکز شیوع کرونا اعلام شد اما مقام های پکن با اعمال اقدامات کنترل کننده، پیروز شد با مجموع 82 هزار و 798 مورد ابتلا و چهار هزار و 632 مورد فوتی، این ویروس را تحت کنترل درآورد.

ایالات متحده آمریکا هم اکنون با 849 هزار و 92 مورد ابتلا و 47 هزار و 681 مورد فوتی، بیشترین آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در دنیا را به خود اختصاص داده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 804

به "روسیه: هیچ شواهدی در مورد پنهانکاری چین درباره کرونا وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: هیچ شواهدی در مورد پنهانکاری چین درباره کرونا وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید