سازمان ملل به نقض جدی حقوق بشر در کانادا رسیدگی کند

به گزارش افق بسطام، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی بی اس، ساعاتی پس از اقدام مداخله جویانه دولت کانادا، مبنی بر درخواست اتاوا از سازمان ملل برای رسیدگی به شرایط حقوق بشر شهروندان چینی ساکن استان سین کیانگ در چین، پکن با صدور بیانیه ای از سازمان ملل درخواست کرد تا به موضوع جنایات دولت کانادا علیه بومیان این کشور رسیدگی کند.

سازمان ملل به نقض جدی حقوق بشر در کانادا رسیدگی کند

بر اساس این گزارش، جیانگ دوآن نماینده ارشد دفتر نمایندگی چین در سازمان ملل متحد گفت: ما عمیقاً در خصوص نقض جدی حقوق بشر علیه مردم بومی کانادا نگران هستیم. کانادا مردم بومی را از سرزمین خود بیرون رانده، آنها را می کشد و فرهنگ آنها را نابود می کند.

این نماینده ارشد چین همچنین اضافه نمود: ما خواستار انجام تحقیقات بی طرفانه در خصوص مواردی هستیم که در آنها، علیه مردم بومی (کانادا) به ویژه بچه ها، جنایت رخ داده است.

لازم به ذکر است کشورهای ایران، روسیه، بلاروس، کره شمالی و سوریه هم همزمان از این بیانیه و قرائت آن در صحن علنی سازمان ملل حمایت کرده اند.

این اقدام چین، پاسخی کوبنده به سخنان امروز جاستین ترودو نخست وزیر کانادا بوده که ضمن ابراز نگرانی در خصوص شرایط حقوق بشر در استان سین کیانگ چین، خواستار رسیدگی سازمان ملل به این موضوع شده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1535

به "سازمان ملل به نقض جدی حقوق بشر در کانادا رسیدگی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل به نقض جدی حقوق بشر در کانادا رسیدگی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید