سالمندی پایان رؤیاهای زندگی نیست

به گزارش افق بسطام، معاون شبکه بهداشت و سلامت شهرستان شاهین شهر گفت: برخلاف تصور عامه دوران بازنشستگی و سالمندی پایان رؤیاهای زندگی و آمادگی برای تحمل فشارها و بارهای روانی دنیایی نیست.

سالمندی پایان رؤیاهای زندگی نیست

ملیحه زیبنده پور در گفت وگو با خبرنگاران، سالمندان را در سه گروه سالمند، سال خورده و کهنسال طبقه بندی و اظهار کرد: در نظام طرح تحول سلامت، تقسیم بندی سنی 65 سالگی الی 75 سالگی را سالمند، 75 سالگی تا 90 سالگی را سالخورده و 90 سال به بالا را کهنسال می نامند.

وی، هدف اداره سلامت سالمندی شبکه بهداشت و درمان را گذراندن دوره سالمندی در سلامت روحی و جسمی سالمندان دانست و اضافه نمود: برخلاف تصور عامه دوران بازنشستگی و سالمندی پایان رؤیاهای زندگی و آمادگی برای تحمل فشارها و بارهای روانی دنیایی نیست.

معاون شبکه بهداشت و سلامت شهرستان شاهین شهر، شرح داد: شبکه بهداشت و درمان شاهین شهر برای تکریم سالمندان و حفظ عزت و کرامتشان اقدام به برگزاری برنامه ها و همایش هایی با محور شادابی و نشاط در سالمندان و ایجاد حس مفید و مؤثر بودنشان در جامعه کرده است.

زیبنده پور با اشاره به رشد 11،5 درصدی جمعیت سالمند در شهرستان، اضافه نمود: با افزایش سن، امکان ابتلا به بیماری های غیر واگیردار نظیر بیماری های قلبی و عروقی، افسردگی و عدم تعادل در سالمندان افزایش می یابد.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر به امکانات تهیه شده در خانه های سلامت اشاره کرد و گفت: امکانات پیشگیرانه و درمانی مناسبی در راستای جلوگیری از بروز بیماری ها و درمان آن ها در اختیار شهروندان واقع شده است.

وی با اشاره به طرح غربالگری کلون (روده بزرگ)، ادامه داد: برای پیشگیری از بروز سرطان روده در حدود سنی 50 تا 70 سال، می توان از طریق آزمایش ساده فیت اقدام به تشخیص و درمان کرد.

زیبنده پور، اضافه نمود: طرح تحول سلامت به صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار گرفته و شهروندان می توانند با مراجعه به مراکز خدماتی و پایگاه های سلامت از امکانات و مزایای این طرح بهره مند شوند.

همچنین رئیس سازمان اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شهرداری به خبرنگاران، گفت: عموم مردم در همه رده های سنی، جامعه هدف برنامه های سازمان هستند، اما برنامه ریزی برای گروه سالمندان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

جواد نصر با اشاره به تشکیل مجمع کانون های بازنشستگان شاهین شهر، تصریح کرد: در راستای پویایی، ایجاد نشاط و تقویت روحیه در سالمندان، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در تعامل با این کانون برنامه های متنوعی را در هفته سالمند تدارک دیده است.

وی گفت: کوه گشت صفه، برگزاری جاده سلامت در سطح شهر برای پایش جسمی و مشاوره روحی-روانی و بازدید از خانه سالمندان از دیگر اقدامات ویژه سازمان برای سالمندان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 297

به "سالمندی پایان رؤیاهای زندگی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالمندی پایان رؤیاهای زندگی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید