سامسونگ سال جاری ضعیف ترین عملکرد در فروش گوشی طی 9 سال اخیر را داشته است

به گزارش افق بسطام، به گزارش یک منبع کره ای، به نظر می رسد سامسونگ سال جاری پیروز نخواهد شد بیشتر از 300 میلیون گوشی هوشمند به فروش برساند و این ضعیف ترین عملکرد غول کره ای در 9 سال اخیر را نشان می دهد.

سامسونگ سال جاری ضعیف ترین عملکرد در فروش گوشی طی 9 سال اخیر را داشته است

سامسونگ سال جاری را با قدرت شروع کرد اما شیوع بیماری کرونا و از طرفی قیمت بالای پرچم دارهای این شرکت باعث شد کاربران تمایل خود را برای خرید نماینده های سامسونگ از دست بدهند. از طرفی میان رده های ارزان قیمت و قدرتمند شرکت های رقیب که از اینترنت 5G نیز پشتیبانی می کردند هواداران بیشتری پیدا کردند.

همین موضوع باعث شد سامسونگ بعد از 9 سال، پیروز نگردد در یک سال به فروش 300 میلیون گوشی برسد. در خاتمه سه ماه سوم سال جاری، سامسونگ گزارشی از میزان فروش خود منتشر کرد که در آن، آمار فروش گوشی های شرکت 189 میلیون اعلام شده بود. البته با در نظر دریافت مشکلاتی که به خاطر شیوع ویروس کرونا گریبان گیر شرکت ها شد، می توان این میزان فروش را هم بسیار خوب در نظر گرفت اما به طور کلی، شرکت نتوانست به آنچه که طی 9 سال اخیر پیروز به انجام آن می شد دست پیدا کند.

غول کره ای اما میخواهد سال 2021 را با فروش 307 میلیون گوشی هوشمند به خاتمه برساند و برای تحقق این هدف در حال کار روی انواع مختلفی از گوشی های مالی، میان رده و بالارده با قابلیت های متنوع از جمله اینترنت 5G است. از طرفی گوشی های تاشوی این شرکت هم قرار است در محدوده قیمتی متفاوتی راهی بازار شوند و از آن جایی که این گوشی ها طراحی منحصر بفرد، زیبا و جذابی دارند، می توان امیدوار بود فروش گوشی های هوشمند سامسونگ را به میزان چشمگیری افزایش دهند.

سامسونگ سال جاری را در شرایطی به خاتمه می رساند که شرکت های زیادی سیاست های جدیدی را در ساخت گوشی در پیش گرفته اند. مثلا وان پلاس که هواداران زیادی هم دارد به ساخت گوشی های میان رده روی آورده. شیائومی میخواهد در سال آینده از گوشی های تاشو رونمایی کند و رسما وارد این بخش از بازار گردد و اپل هم که سری گوشی های مینی را به پرچم دارهای خود اضافه نموده. حتی اگر هواوی نتواند مجوز همکاری با گوگل را دریافت کند و در همین شرایط بماند، یک اشتباه از سامسونگ می تواند در سال 2021 این شرکت را با مشکل جدی روبرو کند.

غول کره ای شاید اکنون و با اختلاف زیادی به نسبت دومین شرکت، در صندلی اول عظیم ترین سازنده گوشی هوشمند قرار داشته باشد، اما قبلا هم دیدیم که سیاست اشتباه چقدر سریع می تواند به معنای خاتمه یک عصر طلایی باشد.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا سامسونگ می تواند در سال 2021، شرایط خود را به عنوان عظیم ترین شرکت سازنده گوشی هوشمند حفظ کند؟

  • تصاویر جدید و زیبایی از گوشی تاشو سامسونگ گلکسی Z Fold 3 منتشر شد

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1231

به "سامسونگ سال جاری ضعیف ترین عملکرد در فروش گوشی طی 9 سال اخیر را داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ سال جاری ضعیف ترین عملکرد در فروش گوشی طی 9 سال اخیر را داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید