عربستان: به دنبال غنی سازی اورانیوم خواهیم رفت

به گزارش افق بسطام، وزیر نفت جدید عربستان در کنفرانس انرژی ابوظبی ضمن اشاره به طرح مناقصه تامین سوخت برای دو راکتور هسته ای کشورش گفت: ما محتاطانه طرح را پیش می بریم. در حال آزمایش و خطای آن با دو راکتور هسته ای هستیم.

عربستان: به دنبال غنی سازی اورانیوم خواهیم رفت

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر نفت جدید عربستان می گوید این کشور در آینده برای تامین سوخت نیروگاه های هسته ای خود به دنبال غنی سازی اورانیوم خواهد رفت.

عربستان سعودی که مهمترین کشور صادرکننده نفت در دنیا به شمار می رود دلیل طرح خود برای غنی سازی اورانیوم را افزودن بر دامنه منابع انرژی این کشور بیان نموده است.

با این حال غنی سازی اورانیوم و احتمال استفاده از آن در راستای منافع نظامی عربستان می تواند به موضوعی حساس در منطقه خاورمیانه و سطح دنیا تبدیل گردد.

وزیر نفت جدید عربستان در کنفرانس انرژی ابوظبی ضمن اشاره به طرح مناقصه تامین سوخت برای دو راکتور هسته ای کشورش گفت: ما محتاطانه طرح را پیش می بریم. در حال آزمایش و خطای آن با دو راکتور هسته ای هستیم.

انتظار می رود طرح مناقصه تامین سوخت برای راکتورهای هسته ای عربستان در سال 2020 رسما اعلام گردد. شرکت هایی از آمریکا، روسیه، کره جنوبی، چین و فرانسه در حال مذاکره برای مشارکت در این طرح چند میلیارد دلاری هستند.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان پیش از این در سال 2018 گفته بود در صورتی که ایران دست به فراوری سلاح هسته ای بزند ریاض نیز خود را به این سلاح مجهز خواهد نمود.

راکتورهای فراوری برق هسته ای عربستان در صورت فراوری اولین راکتورهای هسته ای در میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس خواهد بود.، یورونیوز

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 264

به "عربستان: به دنبال غنی سازی اورانیوم خواهیم رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان: به دنبال غنی سازی اورانیوم خواهیم رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید