مکی: سخنان وزیر دفاع انگلیس برای دلخوشی آمریکاست ، اروپا می خواهد تا انتخابات آمریکا برجام را نگه دارد

به گزارش افق بسطام، یک کارشناس مسائل اروپا گفت: اظهارات وزیر دفاع انگلیس در حقیقت واکنشی به سخنان آمریکایی هاست مبنی بر این که در اکتبر 2020 تحریم های تسلیحاتی علیه ایران ادامه خواهد یافت.

مکی: سخنان وزیر دفاع انگلیس برای دلخوشی آمریکاست ، اروپا می خواهد تا انتخابات آمریکا برجام را نگه دارد

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

مرتضی مکی، کارشناس مسائل اروپا در مصاحبه با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، درباره اظهارات اخیر وزیر دفاع انگلیس مبنی بر اینکه می توانیم از محدودیت تسلیحاتی ایران استفاده ابزاری کنیم، گفت: اساسا جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته هیچ نوع مراوده تسلیحاتی با کشور های غربی نداشته که امروز انگلیس بخواهد در قبال محدودیت برای آن خط و نشانی بکشد.

وی ادامه داد: ضمن اینکه غربی ها هیچگاه حاضر به فروش سلاح به ما نبودند و حتی واردات اقلامی که ظن دو منظوره بودن برای آن ها وجود داشت نیز به ایران ممنوع بود.

مکی اضافه نمود: بر همین اساس با گسترش فشار های آمریکا برای پیوستن آن ها در جلوگیری از لغو تحریم های تسلیحاتی ایران در اکتبر 2020 اروپایی ها اعلام کردند که ما می توانیم تحریم ها علیه ایران را فقط در چارچوب اتحادیه اروپا ادامه دهیم که البته اتفاق مهمی به حساب نمی آید.

این کارشناس مسائل اروپا توضیح داد: آنچه در این زمینه برای جمهوری اسلامی مهم است لغو تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل است که مشروعیت تحریم های ظالمانه علیه ایران را زیر سوال می برد و قطعا دستاورد سیاسی بزرگی برای جمهوری اسلامی به حساب می آید.

وی با تاکید بر اینکه اظهارات وزیر دفاع انگلیس در حقیقت واکنشی به سخنان آمریکایی هاست مبنی بر در اکتبر 2020 تحریم های تسلیحاتی علیه ایران ادامه خواهد یافت، گفت: قطعا وزیر دفاع انگلیس برای توجیه افکار عمومی و واکنش به فشار های آمریکایی این سخن را به زبان آورده است.

مکی در پاسخ به این سوال که چه قدر احتمال پیوستن انگلیس به آمریکا و جلوگیری از لغو تحریم های تسلیحاتی ایران وجود خواهد داشت؟ گفت: اگر انگلیس به عنوان کشور عضو برجام مانع از لغو تحریم های تسلیحاتی ایران گردد رسما به معنی فعال سازی مکانیزم ماشه است البته بعید به نظر می رسد که دولت های اروپایی تا برگزاری انتخابات آمریکا ریسک فاحشی نمایند بلکه آن ها به دنبال آن هستند که تا دسامبر پیش رو (انتخابات آمریکا) با تعلیق و بازی با زمان در جهت حفظ برجام پیش فرایند.

لازم به ذکر است وزیر دفاع انگلیس با بیان اینکه کشورش به دنبال استفاده ابزاری از محدودیت تسلیحاتی ایران است، گفت لندن فارغ از تمدید یا لغو این تحریم، هیچ مراوده نظامی با تهران نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1024

به "مکی: سخنان وزیر دفاع انگلیس برای دلخوشی آمریکاست ، اروپا می خواهد تا انتخابات آمریکا برجام را نگه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکی: سخنان وزیر دفاع انگلیس برای دلخوشی آمریکاست ، اروپا می خواهد تا انتخابات آمریکا برجام را نگه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید