نخست وزیر پیشین قطر: کلید بحران شورای همکاری در عربستان است

به گزارش افق بسطام، نخست وزیر پیشین قطر در سخنانی به مناسبت چهارمین سالگرد بحران شورای همکاری خلیج فارس گفت که کلید حل و فصل این بحران در دست عربستان سعودی است.

نخست وزیر پیشین قطر: کلید بحران شورای همکاری در عربستان است

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، حمد بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر پیشین قطر با انتشار چند توئیت در سومین سالگرد بحران میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس و محاصره قطر، اظهار کرد که کلید حل و فصل این بحران در قطر نیست و برون رفت از این بحران به موضع عربستان بستگی دارد.

وی در توئیتی در این باره و خطاب به کشورهای تحریم کننده قطر و در رأس آنها عربستان نوشت: این درست است که می گویید کلید حل و فصل بحران در یکی از پایتخت های شما است، چراکه بحران از این پایتخت ها شروع شد نه از دوحه. اما کسی که امور را با عقل نمی سنجد و چیزی از عدالت با ملتش نمی داند، در مواضع خود نسبت به دیگران نیز همینگونه است.

حمد بن جاسم اضافه نمود: ابتدا می خواهم در سالروز محاصره ای که به ما تحمیل شد از تمیم بن حمد آل ثانی، امیر کشور به دلیل خِرد و ثبات در تعامل با این شرایط تشکر و قدردانی کنم.

وی در ادامه گفت: همچنین می خواهم خطاب به کسانی که با جهل و نادانی این محاصره را شروع کردند، بگویم: قطر را کنار بگذارید و از خودتان بپرسید که چه دستاوردی از سیاست داخلی و خارجی تان در قبال ملت هایتان و منطقه داشته اید؟!

نخست وزیر سابق قطر ادامه داد: قصد من محکوم کردن مواضع آنها نیست و هدفم تنها یادآوری اتفاقات گذشته است.

بحران کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس پنجم ژوئن سال 2017 میلادی شروع شد که بدترین بحران از زمان تشکیل شورای همکاری خلیج فارس در سال 1981 میلادی محسوب می گردد که طی آن، عربستان، امارات، بحرین و مصر روابط خود با قطر را قطع کردند. این چهار کشور ارتباطات دریایی، زمینی و هوایی خود با قطر را به عنوان اقدامی تنبیهی به خاطر اتهاماتی مبنی بر حمایت دوحه از تروریسم و مداخله در امور داخلی کشورهای این منطقه متوقف کردند؛ اتهاماتی که دوحه آنها را رد می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 783

به "نخست وزیر پیشین قطر: کلید بحران شورای همکاری در عربستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر پیشین قطر: کلید بحران شورای همکاری در عربستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید