نرخ شاخص استاد به دانشجو در دانشگاه آزاد استان سمنان چقدر است؟

به گزارش افق بسطام، خبرنگاران/سمنان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان نسبت استاد به دانشجو در مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان های این استان را یک به 27 گفت.

نرخ شاخص استاد به دانشجو در دانشگاه آزاد استان سمنان چقدر است؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

خالصی دوست، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در ملاقات با معاون استاندار سمنان از این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه مردمی نام برد و با اشاره به چگونگی مدیریت آن در استان اظهار کرد: هیئت امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی با ترکیب 16 نفر از روسای دانشگاه ها و مسئولین استانی تشکیل می گردد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی از مردم و برای مردم است ادامه داد: 50 واحد آموزش عالی در استان وجود دارد که این تعدد مراکز دانشگاهی از نظر معرفی به عنوان استان آموزشی و دانشگاهی یک فرصت است.

خالصی دوست با اشاره به سهم این دانشگاه از جمعیت دانشجویی استان اضافه نمود: یکی از محور های توسعه استان آموزش عالی است که دانشگاه آزاد با 6 واحد آموزشی، 11 درصد از سهمیه دانشگاه های استان را به خود اختصاص داده است.

وی توضیح داد: دانشگاه آزاد اسلامی استان در سال 98 حدود 16 هزار نفر دانشجو داشته که نیمی از دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی در حال تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه 51 درصد از دانشجویان این دانشگاه در رشته های علوم انسانی، اشتغال به تحصیل دارند اضافه نمود: 26 درصد دانشجویان این دانشگاه فنی و مهندسی و ما بقی در رشته های علوم پزشکی، کشاورزی، هنر و ... مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به نسبت بالای استاد به دانشجو در این دانشگاه گفت: 584 هیئت علمی در این دانشگاه حضور دارند که یکی از پتانسیل های بالای این مرکز آموزشی دانشگاهی است.

خالصی دوست اظهار کرد: نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه آزاد یک به 27 است که نرخ بسیار مطلوبی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 989

به "نرخ شاخص استاد به دانشجو در دانشگاه آزاد استان سمنان چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ شاخص استاد به دانشجو در دانشگاه آزاد استان سمنان چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید