نقش بوم گردی ها در هویت بخشی و توسعه روستاهای گلستان

به گزارش افق بسطام، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان گفت: اقامتگاه های بوم گردی علاوه بر توسعه، هویت جدیدی برای روستاهای استان ایجاد نموده است.

نقش بوم گردی ها در هویت بخشی و توسعه روستاهای گلستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان، ابراهیم کریمی شامگاه چهارشنبه اول آبان ماه در برنامه زنده تلویزیونی قرار شبانه صدا و سیمای مرکز گلستان گفت: گردشگری یکی از بسترهای جذب سرمایه گذاری و توسعه مالی برای استان است و این پتانسیل در حوزه بوم گردی می تواند ضمن رونق روستاها از مهاجرت روستانشینان به شهر و تبعات بعدی آن نیز جلوگیری کند.

او با اشاره به این که یکی از تاثیرگذارترین عواملی که موجب معطوف شدن نگاه کشور به گردشگری گلستان شده استقبال از بوم گردی ها در این استان است، گفت: حدود 120 اقامتگاه بوم گردی در سطح استان مشغول ارائه خدمت به مسافران و گردشگران هستند و همزمان با سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین 30 بوم گردی و 50 خانه مسافر دیگر نیز افتتاح خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان با تاکید بر این که اقامتگاه های بوم گردی در استان موجب توسعه روستا ها شده است، گفت: این اقامتگاه های سنتی شور و نشاط خاص و هویت جدیدی برای روستاهای استان ایجاد نموده است.

کوشش برای ایجاد یک بوم گردی در هر روستای گلستان

کریمی در پاسخ به این پرسش که آیا گلستان ظرفیت افزایش اقامتگاه های بومگردی را دارد توضیح داد: کوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بر این است تا حداقل یک بوم گردی در هر روستای استان ایجاد نماید و به دلیل تنوع سلیقه گردشگران حتی در دورترین نقاط استان نیز بوم گردی ها می توانند میزبان شایسته ای برای گردشگران داخلی و خارجی باشند.

او اضافه نمود: در حوزه بوم گردی تنها به دنبال کمیت نیستیم و حال که به تعداد قابل قبول اقامتگاه ها در سطح استان رسیدیم، افزایش کیفیت و ارتقای سطح خدمات در حوزه بوم گردی ها به عنوان یکی از اهداف اداره کل درحال پیگیری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان یادآور شد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان در حال تهیه بسته های مناسب سفر برای کارکنان دستگاه های اجرایی استان است تا این عزیزان در زمان های غیرپیک سفر با هزینه های پایین از خدمات بوم گردی های استان بهره مند شوند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 380

به "نقش بوم گردی ها در هویت بخشی و توسعه روستاهای گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش بوم گردی ها در هویت بخشی و توسعه روستاهای گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید