احتیاج کشور به واردات یک نوع آلیاژ پیشرفته برطرف شد

به گزارش افق بسطام، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محققان در شرکت دانش بنیانی با بومی سازی یکی از مواد کاربردی در صنایع باتری سازی و کاتد سازی احتیاج صد در صدی آنها به واردات را برطرف کردند.

احتیاج کشور به واردات یک نوع آلیاژ پیشرفته برطرف شد

امیر طالب مدیر شرکت دانش بنیان گفت: مستر متال کلسیم آلومینیوم محصول دانش بنیانی و آلیاژی است که برای ساخت باتری های سربی و اسیدی استفاده می گردد و باتری با کاربرد آن به حالت خشک در می آید.

وی ادامه داد: فناوری فراوری این آلیاژ پیشرفته است و معدود کشورهایی آن را دارند. آمریکا، چین، کره، ژاپن و آلمان بعضی از این کشورها هستند و با این اقدام ایران نیز در لیست کشورهای دارنده این فناوری نهاده شد.

طالب همچنین بیان نمود: مستر متال ها آلیاژی هایی هستند که خواص فیزیکی و شیمیایی فلزات با یاری آنها تغییر می نماید. در مستر متال کلسیم آلومینیوم مخلوطی یکنواخت از دو ماده در حالت منجمد است. دانش فراوری آن اکنون در کشور بومی استو ما تنها فراوری کننده آن در کشور هستیم که احتیاج صد در صد کارخانه های باتری سازی به این ماده را برطرف نموده ایم.

به گفته وی، این ماده با کیفیتی حتی بالاتر از نمونه های خارجی و ارزان تر در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. همچنین صادرات به ترکیه نیز به زودی شروع می گردد تا شروعی برای ورود به بازار اروپا باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 826

به "احتیاج کشور به واردات یک نوع آلیاژ پیشرفته برطرف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتیاج کشور به واردات یک نوع آلیاژ پیشرفته برطرف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید