وزیر امور خارجه آلمان: ژنرال حفتر برای برقرای آتش بس در لیبی آماده است ، نشست صلح لیبی در برلین برگزار می گردد

به گزارش افق بسطام، هایکو ماس وزیرخارجه آلمان که برای ملاقات با رهبر نیرو های موسوم به ارتش ملی به لیبی سفر نموده بود از اعلام آمادگی وی برای برقراری آتش بس در این کشور اطلاع داد.

وزیر امور خارجه آلمان: ژنرال حفتر برای برقرای آتش بس در لیبی آماده است ، نشست صلح لیبی در برلین برگزار می گردد

با سفر ارزان به آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه پاسایر نویه پرسه ، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان که برای ملاقات با ژنرال حفتر، رهبر نیرو های موسوم به ارتش ملی لیبی به بنغازی رفته است از موافقت حفتر برای برقراری آتش بس در لیبی اطلاع داد.

این در حالی است که ژنرال حفتر چندی پیش در مسکو حاضر به امضای توافق آتش بس با دولت وفاق ملی لیبی نشده بود.

هایکو ماس بعد از یک گفتگوی سه ساعته با حفتر در بنغازی بیان کرد که وی حاضر به پذیرش آتش بس با فایز سراج رئیس دولت وفاق ملی شده است.

هایکو ماس همچنین از اعلام آمادگی ژنرال حفتر برای شرکت در نشست صلح لیبی که روز یکشنبه در برلین برگزار می گردد اطلاع داد.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین تاکید نمود که حفتر به این مسئله اشاره نموده که خواستار موفقیت کنفرانس برلین است. وی تاکید نمود که درباره بقیه جزئیات در روز های آینده صحبت خواهد شد.

روز یکشنبه آینده نشستی درباره راه های دستیابی به صلح در لیبی در برلین برگزار می گردد. یکی از اهداف اصلی سفر هایکو ماس به لیبی و ملاقاتش با حفتر نیز ترغیب او به شرکت در این نشست بود. هایکو ماس در آستانه این سفر گفت: پیغام برلین این است که ادامه این بحران برنده ای نخواهد داشت.

ماس اعلام نموده که هدف این اجلاس این است که یک تحریم تسلیحاتی ایجاد شده و به این ترتیب یک فرایند سیاسی امکان پذیر گردد و در نهایت انتخابات آزاد شکل گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 580

به "وزیر امور خارجه آلمان: ژنرال حفتر برای برقرای آتش بس در لیبی آماده است ، نشست صلح لیبی در برلین برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر امور خارجه آلمان: ژنرال حفتر برای برقرای آتش بس در لیبی آماده است ، نشست صلح لیبی در برلین برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید