7 خاصیت از گل کلم که فکرش را نمی کنید

به گزارش افق بسطام، گل کلم یک غذای سرشار از مواد مغذی است؛ به طوریکه حاوی انواع ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است که برای سلامتی مفید بوده و بدن را از بیماری محافظت می نماید.

7 خاصیت از گل کلم که فکرش را نمی کنید

به گزارش خبرنگاران، در این گزارش از 7 خاصیت فوق العاده گل کلم برای سلامتی می گوییم:

1. تقویت توانایی های ذهنی

گل کلم حاوی درصد بالایی کولین است که در بهبود کیفیت خواب، افزایش مهارت ها و توانایی های آموزشی و نیز تقویت حافظه نقش دارد. کولین موجود در گل کلم انتقال سیگنال های عصبی را بهبود می بخشد.

2. فواید گل کلم برای رژیم غذایی

گل کلم حاوی خواص زیادی است که آن را برای کاهش وزن مفید می نماید؛ زیرا کالری کمی دارد و یک فنجان گل کلم فقط 25 کالری دارد.

همچنین منبعی غنی از فیبر است که به تنظیم فرآیند هضم و احساس سیری یاری می نماید و همچنین حاوی مقادیر زیادی آب مفید برای کاهش وزن است.

3. حفاظت از قلب و عروق

گل کلم سرشار از آنتی اکسیدان های قدرتمند است که به جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی یاری و همچنین از بدن در برابر سکته مغزی محافظت می نماید.

مطالعات علمی نشان داده است که خوردن گل کلم به طور منظم به کاهش میزان بیماری های قلبی و بیماری های مرتبط با رگ ها یاری می نماید و همچنین باعث تنظیم نسبت کلسترول در خون می گردد.

4. محافظت در برابر سرطان

وب سایت Medical News Today به مطالعه ای اشاره نموده است که ثابت می نماید گل کلم به محافظت در برابر بیماری های سرطانی یاری می نماید؛ زیرا حاوی درصد بالایی آنتی اکسیدان و ایندول-3-کاربینول است که دارای یک اثر ضد استروژن محافظتی است و مانع رشد سلول های سرطانی می گردد که این به نوبه خود بدن را از ابتلا به سرطان ریه، پستان، دهانه رحم و مثانه محافظت می نماید.

5. فواید گل کلم برای زنان باردار

گل کلم یک ماده غذایی مفید برای خانم ها در دوران بارداری است؛ زیرا سرشار از ویتامین های مهم و مورد احتیاج برای این دوره از جمله ویتامین C، ویتامین A و ویتامین B است که این ویتامین ها به رشد سلول های جنین و رشد سیستم عصبی یاری و ایمنی مادر را تقویت می نمایند.

6. تقویت استخوان ها

کمبود ویتامین K یکی از دلایل بیماری های استخوانی است. گل کلم سرشار از ویتامین K است که از قرار دریافت در معرض پوکی استخوان محافظت و از احتمال شکستگی جلوگیری می نماید؛ زیرا ویتامین K موجود در گل کلم باعث افزایش جذب کلسیم و کاهش دفع آن به وسیله ادرار می گردد.

7. محافظت از دستگاه گوارش

گل کلم سرشار از فیبر غذایی و آب است که از دستگاه گوارش در برابر بعضی مسائل از جمله یبوست، التهاب روده، قرار دریافت در معرض سرطان معده و روده عظیم محافظت و فرایند هضم غذا را تسهیل می نماید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1452

به "7 خاصیت از گل کلم که فکرش را نمی کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 خاصیت از گل کلم که فکرش را نمی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید