7 نکته طلایی نگهداری گیاهان در پاییز و زمستان

به گزارش افق بسطام، فصل پاییز تمام برگ ها را از بین می برد.در حالی که ما از فصل پاییز لذت می بریم، گل ها و گیاهان آپارتمانی، آن را دوست ندارند.

7 نکته طلایی نگهداری گیاهان در پاییز و زمستان

در فصل پاییز و زمستان برگ های گیاهان آپارتمانی می ریزد و سرعت رشد آن ها کند می شود. در این فصول اگر مراقب گیاهان آپارتمانی نباشید شاهد از بین رفتن آن ها خواهید بود. در این مطلب از خبرنگارانمگ به بیان روش های نگهداری از گیاهان در پاییز و زمستان می پردازیم.

نگهداری از گیاهان در پاییز و زمستان

این فصل منجر به ریزش برگ ها و کندی رشد می شود. اگر در این فصل مراقب گیاهان نباشید به زودی شاهد از بین رفتن آن ها خواهید شد. در ادامه روش های مراقبت از گیاهان را شرح خواهیم داد.

آبیاری کم گیاهان از نکات نگهداری از گیاهان در پاییز و زمستان

در هوای سرد پاییزی گیاهان دیگر مانند تابستانی احتیاج شدیدی به آب ندارند. بنابراین آب دادن زیاد منجر به پوسیدگی ریشه گیاه می شود. برترین زمان برای آبیاری گیاهان زمانی است که سطح بالای خاک خشک باشد.

گیاهان را هرس نکنید

برترین زمان برای هرس کردن گیاهان قبل از آغاز فصل پاییز است. کار باعث افزایش رشد گیاه می شود. در طول فصل پاییز و زمستان هرگز گیاهان خود را هرس نکنید. در صورتی که گیاهان شما گل ندارند، در اواخر زمستان آن ها را هرس کنید. در غیر این صورت تا شکوفا شدن گل های گیاه بهتر است صبر کنید.

کود مناسب و تغذیه لازم از نکات نگهداری از گیاهان در پاییز و زمستان

بهتر است گیاهان آپارتمانی را با کودهای مناسب تغذیه کنید. تا زمان رسیدن فصل زمستان از انجام آن خودداری کنید. در طی فصل های پاییز و زمستان گیاهان احتیاج کمتری به کود دارند. در این فصول به علت مناسب نبودن شرایط محیطی، رشد گیاه کمتر است و احتیاجی به مصرف آن ندارد.

خاک و گلدان گیاه را عوض نکنید

برترین زمان تعویض گلدان گیاهانی در در اواخر زمان رکود و قبل از بیدار شدن گیاه است. در خصوص گیاهان همواره سبز و آپارتمانی بهتر است که گلدان آن ها در اواخر فصل زمستان و یا اوایل فصل بهار، تعویض شود. بنابراین در فصل پاییز گیاهان آپارتمانی خود را جایگزین نکنید، زیرا ممکن است باعث آسیب و از بین رفتن گیاه شود.

تنظیم دمای محیط گیاه از نکات نگهداری گیاهان در پاییز و زمستان

در طول شب گیاهان آپارتمانی را دور از پنجره ها نگه دارید. در طول روز آن ها را در زیر نور غیر مستقیم قرار دهید. پنجره ها را ببندید و آن ها را در معرض باد قرار ندهید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 20 تیر 1402 بروزرسانی: 20 تیر 1402 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 2088

به "7 نکته طلایی نگهداری گیاهان در پاییز و زمستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 نکته طلایی نگهداری گیاهان در پاییز و زمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید