آماده باش چین برای مقابله با کرونای انگلیسی

به گزارش افق بسطام، خبرنگاران : با شیوع یک مورد جهش یافته کرونا در انگلستان که سرعت سرایت بسیار زیادی در مقایسه با کووید 19 دارد، چین در آماده باش کامل قرار گرفته است و احتمال جلوگیری از ورود مسافر از انگلیس به چین قوت گرفته است.

آماده باش چین برای مقابله با کرونای انگلیسی

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، رسانه های منطقه شرق آسیا از جمله چین شرایط انگلستان را بحرانی ارزیابی نموده اند و همزمان از لندن با عنوان ووهان جدید نام برده اند شهری در مرکز چین که در ابتدای امسال میلادی نخستین موارد شیوع کرونا از آنجا گزارش شد.

تازه ترین خبرها و تحلیل های مالی را در اینستاگرام خبرنگاران مشاهده کنید

رسانه های چین هنوز صراحتا درباره برنامه های دولت برای مهار این نوع ویروس جهش یافته گزارشی منتشر ننموده اند اما شبکه خبری آسیا تایمز از هنگ کنگ می نویسد که چین در آماده باش کامل است و ممکن است بزودی از ورود هر مسافری اعم از خارجی و چینی از انگلستان به چین جلوگیری کند.

روزنامه یانگ تسه دیلی از شهر ووهان چین نوشته است: شیوع نوع تازه ویروس در انگلیس می تواند شواهد جدیدی باشد مبنی بر این که کرونا می تواند نسخه های مختلف و ریشه های متعدد داشته باشد ویروسی که یک سال پیش در ووهان و اکنون در لندن پیدا شده است.

گزارش حاکی است: شهروندان ووهان اکنون از لندن به عنوان وهان جدید یاد می نمایند همچنین گفته می گردد که ووهان از کنسولگری لندن در این شهر خواسته است تا هر نوع جابجایی کارکنان خود را به حالت تعلیق درآورد و از دیپلمات های انگلیسی بخواهد سفرهای خود را به تعویق بیندازند.

شهر ووهان در مرکز چین که اولین مکان شیوع ویروس کرونا بود بین ماه های فوریه تا آوریل امسال / بهمن 1398 تا فروردین 1399/ معادل 76 روز در حصر کامل بود، اما از ماه می تا به امروز هیچ موردی از کرونا به صورت محلی در آن گزارش نشده است.

گزارش های رسانه ای از این شهر نشان می دهد که مردم بدون داشتن ماسک در مهمانی ها و گردهمایی ها شرکت می نمایند و فاصله گذاری اجتماعی محسوسی نیز وجود ندارد و زندگی کاملا به حال عادی بازگشته است.

شبکه خبری ویچت در چین گزارش نموده است که شرایط احتمالا بسرعت تغییر خواهد نمود شهرهای مختلف چین درحال برنامه ریزی برای مقابله با این ویروس جهش یافته هستند در شهر پکن درخواست ها برای جلوگیری از ورود هر مسافر خارجی اعم از اتباع چینی و دانشجویان این کشور از انگلستان مطرح شده است.

فونگ زی جیان معاون مرکز ملی کنترل و پیشگیری از بیماری ها در پکن به تلویزیون مرکزی چین گفت که هیچ مورد مرتبطی در چین مشاهده نشده است، اما اضافه کرد که اقدامات برای جلوگیری از ویروس فوق کرونایی در فرودگاه ها و ایستگاه های بازرسی مرزی تقویت می گردد.

او توضیح داد که آنالیز ها در جریان است نمونه های ویروس جمع آوری شده است از طرف دیگر نمونه های محلی و مسافران وارداتی آزمایش شده اند اما هنوز موردی از ویروس جهش یافته انگلیس مشاهده نشده است.

این مقام چینی تاکید نمود که این مرکز در چین هنوز نمی تواند داده های اولیه انگلیس را مبنی بر اینکه محتمل است نوع جدید ویروس تا 70 درصد سرعت انتقال و سرایت بیشتری داشته باشد، رد یا تایید کند.

مقام بهداشتی ملی چین گفت: این داده ها، تا آنجا که ما می دانیم بر اساس مدل ها و پیش بینی های ریاضی هستند اما آنها دیدگاهی را ارائه می دهند مبنی بر اینکه کووید 19 می تواند افراد بیشتری را مبتلا کند و هنوز در حال تکامل است.

در چین شماری از مراکز واکسن سازی بسرعت در حال فراوری دوزهای بیشتری از واکسن هستند. آزمایش های مرحله سوم انسانی در خارج از کشور نیز که بیشتر در آسیا، خاورمیانه و آمریکای جنوبی اجرا شده است رو به اتمام است اما تاثیر آنها بر نوع جدید کرونا در انگلستان کماکان معین نیست.

بر اساس برنامه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در چین طرحی برای تزریق واکسن به حدود 50 میلیون خدمه پزشکی، پلیس و افسران بخش مهاجرت، کارکنان فرودگاه ها و سایر نیروهای در معرض خطر بیشتر برای تعطیلات سال نو چین که در بهمن ماه شروع می گردد، تهیه شده است.

گزارش شده است که 100 میلیون دوز، از دو تا سه نوع واکسن ضعیف شده ساخت شرکت های داروسازی سینو فارم و سینوواک آماده است و کار واکسینه کردن دسته جمعی در چین اواسط نخستین ماه سال جدید میلادی (ژانویه) شروع می گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1225

به "آماده باش چین برای مقابله با کرونای انگلیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده باش چین برای مقابله با کرونای انگلیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید