خبرنگاران ربیعی: برای فراگیری خیر جمعی در سال 1400 کوشش کنیم

به گزارش افق بسطام، تهران- خبرنگاران- سخنگوی دولت با حضور در خیریه بهشت امام رضا (ع) مرکز نگهداری از بچه ها بی سرپرست، گفت: باید همگی کوشش کنیم خیر جمعی در سال 1400 فراگیر گردد.

خبرنگاران ربیعی: برای فراگیری خیر جمعی در سال 1400 کوشش کنیم

به گزارش خبرنگاران، دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری در لحظه تحویل سال در جمع بچه ها دارای معلولیت و توان خواه خیریه بهشت امام رضا (ع) حاضر و با تبریک سال نو با آنان، مربیان و دست اندرکاران مجموعه گفت وگو کرد.

علی ربیعی در این بازدید با اشاره به ضرورت گسترش نگاه خانواده محور برای نگهداری از این بچه ها، گفت: در سالهای اخیر شاهد پذیرش این فرزندان توسط تعدادی از خانواده ها هستیم که باید این افراد تشویق و مورد حمایت قرار گیرند.

وی اضافه کرد: بعضی خانواده ها شاید به دلیل هزینه های سنگین درمان و مراقبت، تمایلی به نگهداری از این بچه ها ندارند که باید برای یاری هزینه این خانواده ها نیز تمهید اندیشیده گردد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری در این بازدید با خانواده ای که یکی از دختران دارای معلولیت را به فرزند خواندگی قبول نموده بود، گفت وگو و ضمن تجلیل و قدردانی، ایده گسترش خانواده محور کردن نگهداری را از سیاست های اجتماعی دولت توصیف کرد.

سخنگوی دولت در دعای تحویل سال در جمع این بچه ها دارای معلولیت، گفت: باید همگی کوشش کنیم تا خیر جمعی در سال 1400 فراگیر گردد و شاهد زندگی مسؤولانه و متعهدانه بیشتری نسبت به خود، خانواده و جامعه باشیم.

ربیعی اضافه کرد: امیدوارم سال جدید، سال حال خوب برای همه باشد و کسی حال دیگری را خراب نکند.

سخنگوی دولت توضیح داد: اگر جمع زیادی از مردم در سال 1400 به دنبال موفقی های کوچک و بازکردن گره ها و گرفتاری های کوچک باشند، به یقین همین کوششها موجی ایجاد می نماید که حال همه و جامعه خوب خواهد شد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری در سرانجام این ملاقات ناهار خود را در کنار بچه ها دارای معلولیت صرف کرد.

خیریه بهشت امام رضا (ع) هم اکنون با نگهداری از 150 کودک و 150 سالمند و بیمار رها شده در 4 مرکز در سطح شهر تهران و حمایت از 30 کودک در خانواده یکی از مراکز معتبر نگهداری از بچه ها بی سرپرست در کشور محسوب می گردد.

** جنبش 1400 حال خوب

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری و سخنگوی دولت همچنین پس از ملاقات از مرکز نگهداری بچه ها کم توان ذهنی، در یادداشتی درباره حال و هوای این ملاقات نوشت.

در یادداشت علی ربیعی آمده است: سال جاری برای آغاز سال 1400 بنا به سنتی دیرینه به دیدن فرزندان کم توانم در خیریه بهشت امام رضا(ع) رفتم تا در کنار آنهایی که گرمای نوازش دست پدر و مادر را بر سر خود حس نمی نمایند، آغاز سال جدید را به جشن بنشینم. حضور در بین این بچه ها پاک و بی آلایش حال دلم را خوب می نماید.

حتماً شما هم مثل من این حس را تجربه نموده اید که با دیدن بچه ها، چگونه آرامشی عمیق بر ذهن و دل انسان مستولی می گردد و شادی بچه هاه شان لبخند بر لب می نشاند.

انگار به کار بردن تعبیر معصوم برای بچه ها از این روست که بچه ها هیچ آزاری به کسی روا نداشته اند. این تعبیر زمانی پررنگ تر جلوه گری می نماید که این بچه ها دچار نوعی نارسایی و کم توانی هم باشند و با دست تقدیر از داشتن هرنوع خانواده ای محروم شده باشند.

امروز در لحظه سال تحویل و در کنار این بچه ها معصوم، از خدا خواستم به همه ما توان خوب کردن حال دیگران را عطا کند. این حال خوب جمعی است که یک زیست خوب را برای ما معنادار می نماید. بیایید سال جاری بیش از گذشته، در کنار سالمندان و بچه ها تنها، وقت بگذرانیم و با مسئولیت پذیری بیشتری نسبت به آنها رفتار کنیم. نسبت به گروههایی که به هیچ عنوان نمی توانند از فرصت.های برابر اجتماعی استفاده نمایند، توجهی مسئولانه تر داشته باشیم. سال جاری تصمیم بگیریم جنبش حال خوب ایجاد کنیم، موفقیت های کوچک ایجاد کنیم و گره های کوچک و عظیم را بگشاییم.

سال 99 سالی سخت و سخت بود. بسیاری از عزایزان مان را از دست دادیم. زندگی در شرایط تحریم، جنگ مالی و کرونا، نفس گیر شد.

اما آغاز سال 1400 در میانه روز و با گرما و نور را به فال نیک گرفته و از خدا می خواهیم حال جامعه و حال ما را خوب کند.

چه خوب است سال جاری را با گسترش مسؤولیت فردی آغاز کنیم تا به سمت جامعه ای مسؤول پیش برویم. همه خود را مسؤول خودمان، خانواده، همسایه هایمان، همکارانمان و. .. بدانیم... حال خوب احتیاج همه ماست.

در آغاز سال نو، برای تک تک ایرانیها و همه آنها که نوروز را در هر کجای جهان و با هر ملیتی به جشن می نشینند و هفت سین به پا می نمایند آرزوی حال خوب می کنم.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1397

به "خبرنگاران ربیعی: برای فراگیری خیر جمعی در سال 1400 کوشش کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ربیعی: برای فراگیری خیر جمعی در سال 1400 کوشش کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید