ملاقات وزیر نفت ایران با وزیر انرژی تاجیکستان

به گزارش افق بسطام، خبرگزاری خبرنگاران-جواد اوجی وزیر نفت کشورمان صبح امروز با دلیر آدینه وزیر انرژی و منابع آب جمهوری تاجیکستان ملاقات کرد.

ملاقات وزیر نفت ایران با وزیر انرژی تاجیکستان

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، در این ملاقات دلیر آدینه ضمن ابراز خرسندی از سطح تعاملات این کشور با ایران درخواست کرد که همکار های دوجانبه میان ایران و جمهوری تاجیکستان افزایش پیدا کند.

وزیر انرژی تاجیکستان ادامه داد: مسرور می شویم سوخت مورد احتیاج نیروگاه هایمان را از ایران تامین کنیم.

بعلاوه وی اضافه کرد: در بحث استخراج نفت هم تمایل داریم با ایران همکاری کنیم و در این ملاقات قرار شد به زودی هیئت های ایرانی و متخصصان صنعت نفت برای مشاوره و آموزش و انتقال تجربیات در بحث استخراج نفت و گاز با وزارت انرژی جمهوری تاجیکستان همکاری نمایند.

در ادامه این ملاقات اوجی وزیر نفت در نشست خبری این ملاقات گفت: امروز در وزارت نفت ما میزبان وزیر انرژی جمهوری تاجیکستان بودیم و خیلی مسرور شدیم از این ملاقات صمیمی و محبت آمیز. این اولین سفر وزیر انرژی جمهوری تاجیکستان به ایران است ، مذاکرات و گفتگوهای خوبی صورت گرفت، در بحث صادرات و صدور خدمات فنی و مهندسی، وزارت نفت ایران با توجه به توانمندی های متخصصان داخلی در زمینه های اکتشاف و استخراج و بهره برداری از میادین نفتی و گازی، فرآورش نفت و گاز در پالایشگاه های نفتی و گازی و بعلاوه فراوری محصولات پتروشیمی آمادگی همکاری با تاجیکستان را دارد. وی اضافه کرد: این آمادگی صد درصدی از سمت وزارت نفت وجود دارد که همکاری های دوجانبه با جمهوری تاجیکستان توسعه و افزایش یابد.

اوجی ادامه داد: در این ملاقات توافق شد که به وسیله ناوگان حمل و نقل ریلی صادرات توسعه یابد و در بحث بازسازی و نوسازی پالایشگاه نفت تاجیکستان در فاصله ای نزدیک قرار است یک تیم از متخصصان ایرانی برای این موضوع به تاجیکستان اعزام شوند و توافقات اجرا شده هرچه سریعتر در عمل هم اجرایی گردد.

وزیر نفت تاکید نمود : در این دولت نگاه ما به شدت به توسعه روابط با همسایگان و کشورهای دوست و برادر بوده است و اولین سفر آقای رئیسی هم به جمهوری تاجیکستان بود و در آنجا تفاهم نامه ها و سند های مشترک همکاری های متعددی به امضا رسید و در نظرداریم هرچه سریعتر سطح تعاملات و تجارت های خودمان را به 500 میلیون یورو افزایش دهیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 خرداد 1401 بروزرسانی: 22 خرداد 1401 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1884

به "ملاقات وزیر نفت ایران با وزیر انرژی تاجیکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات وزیر نفت ایران با وزیر انرژی تاجیکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید