روایت الیاس حضرتی از دیدار مدیران رسانه های اصلاح طلب با رئیس جمهوری

به گزارش افق بسطام، تهران (پانا) - مدیران رسانه های اصلاح طلب هفته گذشته با رئیس جمهوری دیدار و گفت وگو کردند.

روایت الیاس حضرتی از دیدار مدیران رسانه های اصلاح طلب با رئیس جمهوری

به گزارش اعتمادآنلاین، الیاس حضرتی، مدیر مجموعه رسانه ای اعتماد در مطلبی با اشاره به حضور در نشست مدیران رسانه ای با رئیس جمهور نوشت: پیرو دعوت نهاد ریاست جمهوری از شماری مدیران رسانه های اصلاح طلب، حوالی عصر چهارشنبه هفته گذشته در این نشست که به ریاست جناب آقای رییسی، رییس جمهوری محترم برگزار گشت، حاضر شدم؛ این نشست صمیمانه 3 ساعته به فرصتی مناسب برای بیان دیدگاه ها، انتقادها و پیشنهادهای مدیران رسانه ها تبدیل شد و نکته حایز اهمیت و البته قابل تقدیر اینکه آقای رییس جمهور با حوصله و صبر و روی گشاده پای صحبت تک تک مهمانان نشست و در پایان دقایقی نسبت به آنچه از سوی مدیران رسانه ها مطرح شده بود، مواردی را مطرح نمود. فارغ از آنچه در این نشست از سوی هر یک از همکاران و رییس جمهوری محترم مطرح شد، نفس برگزاری این نشست و استقبال آقای رییس جمهور، نهاد ریاست جمهوری و مجموعه دولت سیزدهم از انتقادها و پیشنهادهای اصحاب رسانه، به خصوص آنچه از سوی رسانه های منتسب به جریان اصلاحات و گفتمان مقابل دیدگاه حاکم بر دولت مطرح می شود، رخدادی مهم و مبارک است و شایسته تقدیر و تشکر.

فارغ از مسائل متعددی که در این نشست مطرح شد که هرکدام از آنها نیازمند صحبت، گفت وگو، واکاوی و آسیب شناسی جدی و جداست، معتقدم امید اجتماعی و اعتماد عمومی به حاکمیت مهم ترین و گرانمایه ترین سرمایه هر مملکت و نظام سیاسی و البته هر ملتی است؛ حال آنکه نتایج پژوهش های گوناگون در رابطه با وضع اعتماد عمومی به حاکمیت و امید اجتماعی متاسفانه نه تنها امیدبخش نیست، بلکه نگران کننده است و ضرورت دارد مسوولان امر با توجه به این مهم، نسبت به بهبود آن اقدام کنند. نکته حایز اهمیت در این مساله، جایگاه غیرقابل انکار و مشخص کننده رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی است. به خصوص آنکه این نقش رسانه ها و عمق نفوذ و گستره اثرگذاری آنها، به ویژه در عصر حاضر - که به عصر ارتباطات معروف است - دوچندان بوده و همین مساله نیز به نحوی نشان دهنده لزوم توجه مضاعف به رسانه است. طبیعتا رسانه های جمعی و مطبوعات می توانند با نقد منصفانه و عالمانه، پیش از آنکه معضلی کوچک و قابل حل به بحرانی لاینحل تبدیل شود و گریبان ملتی را بگیرد، زمینه ساز اصلاحات و بهبود اوضاع شده، به عنوان مهم ترین بازوی نظارتی جامعه نقش خود را در مقام میانجی ملت و دولت ایفا کرده، همزمان با بیان مطالبات و خواسته های افکار عمومی و بدنه جامعه به مسوولان امر، نگاهی انتقادی به عملکرد دولت و مجموعه مسوولان مملکت داشته باشند و حاکمیت را در راستا انجام وظایفش -که همان خدمت به مردم و حل مصائب و مسائل شهروندان است - یاری کنند. به همین دلیل توجه به رسانه و اصحاب رسانه که نظر به برگزاری نشست اخیر، موردتوجه رییس جمهوری محترم است، از اهمیتی ویژه برخوردار است اما مشروط به شرایطی مشخص کننده و اساسی می شود.

به بیان دیگر اگرچه نفس برگزاری این دست جلسات و نشست و برخاست مسوولان با اصحاب رسانه، به عنوان کنندگان افکار عمومی اتفاقی مبارک و البته شایان تقدیر است اما مشروط به آنکه در حد تعارفات نمانده و احیانا تبدیل به روندی تشریفاتی نشوند. تا آنجا که می توان گفت اگرچه برگزاری این دست جلسات به خودی خود امری مثبت و حتی می تواند راهگشا و سازنده باشد اما اگر تشریفاتی شود، موجب غفلت دوچندان از توجه به آسیب ها و مصائبی خواهد بود که کشور به آن مبتلاست و گذر روزگار را برای ایرانیان سخت می کند.

دولت سیزدهم هنوز به پایان صد روزه نخست کار خود نرسیده، اما شرایط خاص حاکم بر کشور از جهات گوناگون، اوضاع و احوالی را ایجاد کرده که کاسه صبر ملت لبریز و در آستانه سرریز شدن است و شاید تنها عمل مسوولان و اقدامات موثر آنان بتواند مانع از این اتفاق شود. امروز گوش ملت از وعده ها پر است و تنها عمل و اقدامات موثر مسوولان دولت است که به آرامش فضای عمومی در کشور یاری خواهد رساند. در چنین شرایطی، کلی گویی و ادبیات شعاری و مبهم در بیان مسائل تنها بر پیچیدگی اوضاع خواهد افزود. فراموش نکنیم امروز کشور درگیر مسائلی قدیمی است که از گذشته ها روی هم انباشت شده و لاینحل به جای مانده اما واقع امر آن است که علت العلل مصائب در تمام این مدت نابلد بودن راننده اتوبوسی که ملت و مملکت را در جاده پیشرفت هدایت می کند، نیست که حالا با تغییر راننده انتظار رهایی از تمامی مسائل داشته باشیم.

آنچه امروز منجر به بروز چنین شرایطی در کشور شده، رنج بردن این اتوبوس از مسائل اساسی است و نیاز به تعمیرات اساسی دارد. همچنین جاده و راستای که پیش روی ماست، راستای ناهموار و پر پیچ و خم است و آنچه اکنون با تغییر دولت حاکم شده، نهایتا این است که به علت تغییر راننده و کسی که سکان هدایت را در اختیار دارد، برخی ناهمواری ها و ایست بازرسی های ناضرور و مزاحمت ها از میان رفته باشد و راستا پیش رو تا حدودی هموارتر باشد، اما با توجه به آنکه بخشی از مسائل امروز خواه ناخواه به مسائل سیاست خارجی و روابط کشور با جامعه جهانی مرتبط است، لازم است با نگاهی شمول نگر و عمیق و با دیدگاهی عالمانه و خردورز نسبت به حل مسائل و مسائل گام برداشته و صادقانه، صریح و دقیق با ملت سخن بگوییم تا با جلب اعتماد نسبی جامعه، توشه ای برای ادامه این راستا سخت برگرفته و قدم در این راه بگذاریم؛ به امید حل مسائل، ان شاءالله!

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1699

به "روایت الیاس حضرتی از دیدار مدیران رسانه های اصلاح طلب با رئیس جمهوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت الیاس حضرتی از دیدار مدیران رسانه های اصلاح طلب با رئیس جمهوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید