شرایط تازه فعالیت صنوف در پیک ششم کرونا

به گزارش افق بسطام، اتاق اصناف ایران با اشاره به موج نو شیوع ویروس کرونا و سیاست های پیشگیرانه ستاد ملی مقابله با کرونا از تعطیلی گسترده، گفت که تمام واحد های صنفی باید نسبت به تزریق سه دوز واکسن کرونا و اخذ QR Code و نصب آن در واحد صنفی (در محل قابل رویت برای همگان) به فوریت اقدام نمایند.

شرایط تازه فعالیت صنوف در پیک ششم کرونا

به گزارش ایسنا، اتاق اصناف ایران طی اطلاعیه ای تاکید نموده که واحد های صنفی ضمن تزریق سه دوز واکسن و اخذ QR Codeاز سامانه ایران من مجاز به فعالیت هستند؛ بنابراین بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا، اصناف باید هر چه سریع تر اطلاعات واحد ها و فعالیت های خود (اعم از تجاری، بازرگانی، خدماتی، تفریحی، رفاهی، تولیدی، صنعتی، کارگاهی، مالی و اجتماعی) را بر بستر سامانه ایران من به نشانی asnaf.moi.ir بارگذاری نمایند. بعلاوه فعالان صنفی باید در شرایط قرنطینه بیماری نباشند.

طبق شرح اتاق اصناف، ضمانت اجرایی این طرح در مرحله اول شامل اخطار کتبی پلمب، به واحد های (صنفی و …) فعال بدون داشتن الزامات طرح و اخذ QR کد از سامانه امید، است. در مرحله دوم پوز بانکی به مدت دو هفته برای واحد ها (صنفی و …) ناقض الزامات معین شده، مسدود می گردد و در مرحله سوم در صورت عدم رعایت الزامات، واحد صنفی به مدت 30 روز پلمب خواهد شد.

البته در مرحله آخر، در صورت رعایت الزامات و تایید وزارت بهداشت نسبت به برطرف پلمب اقدام خواهد شد.

اتاق اصناف ایران دو روز پیش هم از کاهش سطح اندازه رعایت پروتکل ها در کسب وکار ها به زیر 50 درصد خبر داده که نانوایی ها، تالار های پذیرایی، رستوران ها و پاساژ های مسقف در شرایط نامساعدتری قرار دارند و هشدار داده که در صورت ادامه این شرایط، دولت مجبور به اعمال محدودیت های شدید برای فعالان مالی در این ایام مهم خواهد شد.

البته چند روز قبل دبیر کل اتاق اصناف ایران از تمرکز بر فرهنگسازی برای واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی و بعلاوه تشدید نظارت بر رعایت پروتکل ها خبر داده و گفته بود که با توجه به دستورالعمل مدیریت هوشمند کرونا، دیگر بحث تعطیلی مشاغل در پیک های کرونا مطرح نیست.

منبع: فرارو
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1844

به "شرایط تازه فعالیت صنوف در پیک ششم کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط تازه فعالیت صنوف در پیک ششم کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید