عیدی سال آینده کارکنان چقدر می گردد؟

به گزارش افق بسطام، دولت در بخشنامه بودجه ابلاغی به دستگاه های اجرایی رقم مشخصی را برای عیدی کارکنان اعلام نکرده و آن را منوط به ماده 75 قانون مدیریت خدمات کشوری دانسته که به نظر می رسد رقم آن به طور علی الحساب حدود یک میلیون و 675 هزار تومان است که البته این مبلغ مانند سال های گذشته ممکن است در کش و قوس بین دستگاه های اجرایی، دولت و مجلس تغییر کند.

عیدی سال آینده کارکنان چقدر می گردد؟

به گزارش ایسنا، بخشنامه بودجه برای تدوین لایحه بودجه سال آینده امروز به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد که در ضوابط اقتصادی آن و در بخش اعتبارات هزینه ای، مبلغ پاداش انتها سال مانند سنوات اخیر معین نشده است، اما در بند (ج) این ضوابط آمده است که دستگاه های اجرایی مبلغ پاداش انتها سال (عیدی) را مطابق ماده (75) قانون مدیریت خدمات کشوری در بودجه خود پیش بینی کنند. مبلغ قطعی پاداش انتها سال به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

ماده 75 قانون مدیریت خدمات کشوری امتیاز اندازه عیدی پاداش انتها سال کارمندان و بازنشستگان و موظفین را معادل 5000 امتیاز معین نموده که با احتساب ضریب ریالی آن مبلغ عیدی به طور علی الحساب یک میلیون و 675 هزار تومان معین شده است.

البته در سنوات گذشته نیز مبلغ علی الحساب درنظر گرفته شده برای عیدی کارکنان بار ها دستخوش تغییر شد و مسئولان دولت و کنندگان مجلس نظرات مختلفی در این خصوص داشتند.

در ابتدا مقرر شد مبلغ یک میلیون 500 هزار تومان برای عیدی سال جاری در نظر گرفته گردد، سپس بعضی بر این عقیده بودند که دولت باید این عدد را تا 500 هزار تومان افزایش دهد و نهایتا مبلغ یک میلیون و 600 هزار تومان به عنوان عیدی کارکنان دولت در نظر گرفته شد.

منبع: فرارو
انتشار: 21 مهر 1401 بروزرسانی: 21 مهر 1401 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1972

به "عیدی سال آینده کارکنان چقدر می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عیدی سال آینده کارکنان چقدر می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید