ماربورگ؛ ویروس بی درمان و علائم آن

به گزارش افق بسطام، به نقل از آر تی، پس از اعلام نخستین مورد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس ماربورگ در گینه، کارشناسان حوزه سلامت اعلام کردند خطر شیوع ویروس ماربورگ در دنیا کم است.

ماربورگ؛ ویروس بی درمان و علائم آن

کارشناسان مؤسسه میکروب در روسیه که در زمینه مبارزه با همه گیری فعالیت دارند، خاطرنشان کردند روسیه تا کنون هیچ موردی از ابتلا به این ویروس را ثبت نکرده و ورود این ویروس را به این کشور بعید می داند.

این مؤسسه خطر شیوع این ویروس در سطح جهانی و هم خطر انتقال آن به فدراسیون روسیه را بسیار پایین خواند.

پزشکی مدرن معتقد است ویروس ماربورگ از خفاش ها به انسان منتقل می گردد و سپس به وسیله تماس مستقیم با فرد آلوده، بین افراد شیوع می یابد.

پیشتر سایت سازمان بهداشت جهانی از ثبت یک مورد ابتلا به ماربورگ که به نام بیماری میمون سبز هم شناخته می گردد، در گینه اطلاع داد. عامل این بیماری به همان گروه ویروس عامل ابولا تعلق دارد.

این سازمان خاطرنشان کرد که اندازه مرگ و میر در عفونت با ویروس ماربورگ بین 24 تا 88 درصد در شیوع های قبلی متغیر بوده است. این سازمان بعلاوه گفت که این درصد بستگی به نوع ویروس و روش برخورد با این موارد دارد.

ویروس ماربورگ چیست؟

ویروس ماربورگ از خانواده ابولاست و قبلاً در نقاط دیگر آفریقا در آنگولا، کنگو، کنیا، آفریقای جنوبی و اوگاندا توسعه یافته است.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، عفونت ویروس ماربورگ به وسیله تماس با ترشحات و بافت های بدنی فرد مبتلا ایجاد می گردد. علائم عفونت با این ویروس کشنده شامل سردرد، استفراغ خون و درد عضلانی، علاوه بر دمای بالای بدن فرد مبتلا به این ویروس است.

لازم به ذکر است هیچ دارو یا واکسنی تأیید شده علیه ویروس ماربورگ وجود ندارد اما با انجام اقدامات مراقبتی می توان شانس زنده ماندن بیمار را افزایش داد.

منبع: همگردی
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1586

به "ماربورگ؛ ویروس بی درمان و علائم آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماربورگ؛ ویروس بی درمان و علائم آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید