تور روسیه ارزان: مذاکرات فشرده و اصولی آمریکا و روسیه در ژنو بر سر کنترل تسلیحات

به گزارش افق بسطام، آمریکا و روسیه در بیانیه ای مشترک اعلام کردند، مقامات دو کشور مذاکراتی فشرده و اصولی را در زمینه کنترل تسلیحات در شهر ژنو داشته اند.

تور روسیه ارزان: مذاکرات فشرده و اصولی آمریکا و روسیه در ژنو بر سر کنترل تسلیحات

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، این دو کشور اعلام کردند، طی دومین نشستشان در چارچوب طرح مصاحبه بر سر ثبات راهبردی که با هدف کاستن از تنشها بین دو این قدرت بزرگ دنیا در حوزه تسلیحات هسته ای در نظر گرفته شده، مذاکراتی فشرده و اصولی داشته اند.

دو طرف بر سر ایجاد دو کارگروه توافق نموده اند که قرار است در آستانه سومین نشست جامع بین دو کشور جلساتی را تشکیل دهند. تاریخ مربوط به این گردهمایی سوم اعلام نشده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جریان نشستشان در ماه ژوئن بر سر اجرای مذاکرات دو جانبه یکپارچه تحت اسم مصاحبه بر سر ثبات راهبردی با هدف ایجاد زمینه تدابیر کنترل تسلیحات و کاهش ریسک در آینده توافق کردند.

هیات های دو کشور این مذاکراتشان را ابتدا ماه ژوئیه گذشته از سر گرفتند؛ این نخستین بار طی حدود یک سال گذشته بود که مقامات دو کشور در راستای به اصطلاح مذاکرات بر سر ثبات راهبری ضمناً وجود اختلافاتی بین آنها از جمله بر سر کنترل تسلیحات ملاقات کردند.

در دومین دور از این مذاکرات دو طرف که روز پنجشنبه برگزار گردید، هیات نمایندگی آمریکا تحت سرپرستی وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا و هیات نمایندگی روسیه تحت سرپرستی سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه توافق کردند که کارگروه های آنها متمرکز بر اصول و اهداف مربوط به کنترل تسلیحات و قابلیت ها و اقدامات دارای تاثیرات راهبردی در آینده باشد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا به خبرنگاران گفت، واشنگتن معتقد است که این نشست بسیار ثمربخش بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1654

به "تور روسیه ارزان: مذاکرات فشرده و اصولی آمریکا و روسیه در ژنو بر سر کنترل تسلیحات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه ارزان: مذاکرات فشرده و اصولی آمریکا و روسیه در ژنو بر سر کنترل تسلیحات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید