مشاجره کانادا و آمریکا بر سر ماسک بالا گرفت

به گزارش افق بسطام، مقام های کانادایی به شدت از اقدام رئیس جمهور آمریکا در ممانعت از صادرات ماسک ان 95 انتقاد کردند.

مشاجره کانادا و آمریکا بر سر ماسک بالا گرفت

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که نگرانی های زیادی درباره شیوع سریع و گسترده ویروس کرونا در کانادا و کمبود تجهیزات پزشکی و محافظتی به وجود آمده، مقام های رسمی کانادا روز آدینه از اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ممانعت از صدور ماسک های ان 95 برای استفاده پزشکان و پرستاران انتقاد کردند.

بر اساس این گزارش، مقام های بهداشت و درمان اونتاریو هشدار داده اند که با اتخاذ تدابیر بهداشتی فعلی، تا خاتمه ماه جاری بیش از 80 هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا خواهند شد و 1600 نفر نیز در این ایالت جان خود را از دست خواهند داد. مقام های این ایالت از مردم خواسته اند تا رفت و آمدهای خود را به شدت محدود نمایند.

اونتاریو تا به امروز ابتلای 3255 نفر به ویروس کرونا را تایید نموده و 67 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا نیز در این باره گفت: ممانعت از صادرات تجهیزات پزشکی به وسیله مرز یک اقدام اشتباه است. این اقدام می تواند یک تاثیر مخرب و منفی به همراه داشته باشد. تعداد زیادی از متخصصان بهداشت و سلامت کانادایی هر روز برای کار به دیترویت می فرایند.

آمریکا و کانادا به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا مرزهای خود را به طور موقت بسته اند.

کریستیا فریلند معاون نخست وزیر کانادا در پاسخ به این سئوال که آیا کانادا نیز اقدام تلافی جویانه ای علیه آمریکا انجام خواهد داد، گفت: اوتاوا هر کاری را برای دفاع از منافع ملی اش انجام خواهد داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 661

به "مشاجره کانادا و آمریکا بر سر ماسک بالا گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاجره کانادا و آمریکا بر سر ماسک بالا گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید