مصرف زیاد گوشت و 9 بیماری خطرناک

به گزارش افق بسطام، بر اساس نتایج این مطالعه، خطرات رژیم غذایی مملو از گوشت در خصوص گوشت مرغ ها نیز وجود دارد، بطوری که هر 30 گرم افزایش مصرف روزانه گوشت مرغ خطر ابتلا به دیابت را 14 درصد افزایش می دهد.

مصرف زیاد گوشت و 9 بیماری خطرناک

محققان بر اساس نتایج یک مطالعه هشدار دادند که مصرف گوشت قرمز و مرغ تنها سه بار در هفته می تواند خطر ابتلا به 9 بیماری شامل بیماری قلبی، ذات الریه و دیابت را افزایش دهد.

نتایج این مطالعه نشان می دهد، افرادی که بطور منظم گوشت مصرف می نمایند نسبت به افرادی که از مصرف فرآورده های دامی پرهیز می نمایند یا مصرف آن ها را جیره بندی می نمایند، بیشتر دچار بیماری های مزمن سلامتی می شوند.

مصرف بالاتر گوشت تولید شده و تولید نشده خطر بروز بیماری ایسکمی قلب، ذات الریه، بیماری دیورتیکولی روده، پولیپ روده، دیابت افزایش می دهد. همچنین مصرف زیاد گوشت مرغ با افزایش خطر بروز رفلاکس معده مری، ورم معده، التهاب دوازدهه، بیماری دیورتیکولی روده، بیماری صفراوی و دیابت مرتبط است.

این مطالعه که توسط محققان دانشگاه آکسفورد انجام شد، نشان داد، هر 70 گرم افزایش در مصرف روزانه گوشت - چه به صورت فرآوری شده و یا فرآوری نشده - خطر ابتلا به بیماری قلبی را 15 درصد، خطر ابتلا به دیابت را 30 درصد و خطر ابتلا به ذات الریه را تقریبا 31 درصد افزایش می دهد.

همچنین بر اساس نتایج این مطالعه، خطرات رژیم غذایی مملو از گوشت در خصوص گوشت مرغ ها نیز وجود دارد، بطوری که هر 30 گرم افزایش مصرف روزانه گوشت مرغ خطر ابتلا به دیابت را 14 درصد افزایش می دهد.

یک برگر حدود 113 گرم گوشت گاو و یک بال مرغ حاوی حدود 30 گرم گوشت است.

داده های حدود نیم میلیون انگلیسی که در این مطالعه که 10 سال بطور انجامید، نشان داد افرادی که هفته ای سه بار گوشت می خوردند، بیشتر احتمال داشت که سیگار بکشند، چاق شوند و نیز میوه و سبزیجات به میزان کافی مصرف ننمایند.

با این حال نویسندگان این مطالعه اظهار داشتند بیشتر مسائل مرتبط با مصرف گوشت و سلامتی با در نظر دریافت شاخص جرم بدنی (بی. ام. آی) کاهش می یابد. این موضوع ارتباط میان مصرف گوشت و بروز مسائل سلامتی در افراد چاق یا دارای اضافه وزن که به میزان استاندارد گوشت می خورند؛ را بیان می نماید.

در نتیجه، سخت است بگوییم که چه میزان مصرف گوشت با بروز نگرانی هایی در خصوص سلامتی بطور مستقیم ارتباط دارد. شرح دیگری که در ارتباط با مصرف گوشت و بروز مسائل سلامتی می توان ارائه داد این است که افرادی که گوشت مصرف می نمایند، چربی بیشتری دارند و بنابراین بیشتر در معرض خطر ابتلا به این مسائل سلامتی هستند.

محققان حدس می زنند که گوشت قرمز تولید شده و تولید نشده به دلیل اینکه منبع اصلی اسید های چرب اشباع هستند، خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهند.

صندوق جهانی سرطان توصیه می نماید که افراد باید مصرف گوشت قرمز خود را باید در کل به حدود 350 گرم تا 500 گرم در هفته محدود نمایند و به ندرت گوشت تولید شده مصرف نمایند و یا اصلا مصرف ننمایند.

منبع: فرادید
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1345

به "مصرف زیاد گوشت و 9 بیماری خطرناک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف زیاد گوشت و 9 بیماری خطرناک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید