واکنش وزارت بهداشت به اظهارات رئیس پلیس راهور ، مرگ مصدومان تصادف ها در بیمارستان به دلیل کمبود بخش تروماست؟ ، 76 درصد مصدومان به این دلیل فوت می نمایند

به گزارش افق بسطام، سخنگوی وزارت بهداشت به اظهارات رئیس پلیس راهور مبنی بر فوت 43 درصد مصدومان حوادث ترافیکی در بیمارستان ها واکنش نشان داد.

واکنش وزارت بهداشت به اظهارات رئیس پلیس راهور ، مرگ مصدومان تصادف ها در بیمارستان به دلیل کمبود بخش تروماست؟ ، 76 درصد مصدومان به این دلیل فوت می نمایند

به گزارش خبرنگاران، پدرام پاک آیین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در واکنش به اظهارات رئیس پلیس راهور مبنی بر فوت 43 درصد مصدومان تصادف در بیمارستان ها به علت کمبود بخش تروما اظهار کرد: همه مراکز درمانی کشور مجهز به بخش اورژانس هستند و بیماران ترومایی را پذیرش و پاسخگویی می نمایند؛ اقدامات اولیه برای آنها انجام می گردد و در صورت احتیاج به جراحی های سنگین و پیچیده به بیمارستان های سطح 2 یا 3 تروما ارجاع می شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: اینکه محل فوت چه تعداد از فوت شدگان حوادث جاده ای صحنه حادثه و چه تعداد بیمارستان است، معیار مناسبی برای تحلیل تصادفات جاده ای نیست، بلکه در این خصوص باید شدت حادثه در نظر گرفته گردد چراکه 76 درصد فوت شدگان تصادفات جاده ای بر اثر شدت حادثه و زیر 6 ساعت فوت می نمایند.

وی اضافه کرد: حتی ممکن است مصدوم در صحنه حادثه علائم حیاتی داشته باشد اما به علت آسیب های مغزی، شکمی و یا آسیب های شدید به قفسه سینه عملاً در شرایطی به بیمارستان برسد که امکان احیای وی نباشد.

روز گذشته سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور اظهار نموده بود که 43 درصد از فوتی های تصادفات، در بیمارستان ها جان خود را از دست می دهند و آن هم به این علت است که بعضی از بیمارستان ها به بخش تروما مجهز نیستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1402 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 2063

به "واکنش وزارت بهداشت به اظهارات رئیس پلیس راهور ، مرگ مصدومان تصادف ها در بیمارستان به دلیل کمبود بخش تروماست؟ ، 76 درصد مصدومان به این دلیل فوت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش وزارت بهداشت به اظهارات رئیس پلیس راهور ، مرگ مصدومان تصادف ها در بیمارستان به دلیل کمبود بخش تروماست؟ ، 76 درصد مصدومان به این دلیل فوت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید